TW
0

El Govern balear pagarà un total de sis milions d’euros al número 1 del tennis mundial de l’ATP, el manacorí Rafel Nadal, per promocionar les Illes Balears durant tres anys. El tennista participarà en un espot publicitari que constituirà el nucli central de la campanya publicitària de xoc que la Conselleria de Turisme llançarà, durant els primers cinc mesos de 2009, sobre els tres principals mercats emissors de visitants de les Balears. Així doncs, Rafel Nadal cobrarà dos milions a l’any en concepte de drets d’imatge fins al 2011, que serà quan finalitzarà el contracte amb l’esportista per promocionar les Illes a Alemanya, al Regne Unit i a l’Estat espanyol.

Per a aquesta temporada, la campanya té un cost de cinc milions d’euros, que es reparteixen entre la intervenció de Nadal, la realització de l’espot i la seva difusió a les principals cadenes de televisió dels tres estats. L’anunci s’emetrà sempre en horari de màxima audiència i amb un missatge en el qual el tennista animarà els britànics, els alemanys i els espanyols a visitar "ca seva". És a dir, a venir a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

"Luxe, orgull, satisfacció"

Així ho exposà ahir el conseller de Turisme, Miquel Nadal, que presentà la iniciativa en companyia del tennista número 1 del món; el conseller d’Esports i Joventut, Mateu Cañellas; el director general de Promoció Turística, Joan Sastre; i la directora de l’Ibatur, Susanna Sciacovelli. Així, assenyalà que és "un luxe" confiar en Rafel Nadal per promocionar les Illes com a destinació turística. L’anunci es rodà ahir horabaixa en un plató del polígon palmesà de Son Castelló, encara que els exterior s’havien enregistrat amb anterioritat, i serà presentat en la fira turística de Fitur (Madrid) i difós, entre gener i febrer, en televisions alemanyes; entre març i abril en cadenes britàniques i, ja per maig, arribarà a la televisió espanyola.

Per la seva banda, Rafel Nadal afirmà que sentia "satisfacció" i "orgull" de participar en la difusió de la imatge de les Balears. Ho farà, a més, parlant en alemany, anglès i castellà, aprofitant la circumstància que, ara per ara, tothom relaciona les Illes amb el tennista, segons recordà el conseller Nadal. La campanya es completarà amb tanques publicitàries, insercions a la premsa i on line i altres recursos propis de la promoció, amb l’objectiu de dirigir-se a "molts de turistes, com més millor", durant els primers mesos de l’any vinent. El conveni entre el departament dirigit per Miquel Nadal i el tennista és per tres anys, però encara no se sap si en cada exercici es presentarà un espot nou o es farà servir el mateix per a les tres temporades.