El pacte està condicionat a l’acabament de les negociacions entre SAS, l’esmentat Consorci i Catalana d’Iniciatives amb l’objectiu de firmar "un acord definitiu abans del 31 de gener de 2009". En un comunicat, el grup detalla que "continuarà sent accionista d’Spanair, que actuarà com el seu soci industrial per ajudar en l’aplicació del Pla Estratègic" de la companyia. Amb aquest principi d’acord, SAS pretén "enfortir, encara més, la posició d’Spanair a l’Estat espanyol i com a líder a Barcelona".
Les patronals catalanes qualificaren el principi d’acord tancat ahir com una oportunitat per impulsar els vols internacionals des de l’aeroport de Barcelona. Segons fonts d’Spanair, l’entrada del grup d’inversors catalans en la companyia aportarà "un important reforç econòmic" als plans de desenvolupament del futur de l’aerolínia. La companyia destacà que el principi d’acord "és molt positiu" per a la companyia i demostra "la gran confiança en la marca", com també en el Pla de viabilitat posat en marxa per Spanair, davant de la difícil situació econòmica i l’evolució del sector.
"La procedència dels nous inversors donarà a Spanair un major accés a interlocutors comercials, institucionals i socials, tot això englobat al nostre mercat principal, i reforçarà la nostra posició com una de les aerolínies principals a l’Estat espanyol i la companyia regular líder a Barcelona", subratllà l’aerolínia.
"Una notícia molt positiva"
El president del comitè d’empresa d’Spanair, Jordi Mauri, valorà ahir "molt positivament" el principi d’acord. Mauri destacà que després de l’any tan complicat que està vivint Spanair i amb la difícil situació que viu el sector aeri, que hi hagi "un interès per apostar" per la companyia és una bona notícia. Per Mauri, el fet que es fixi un termini concret, no més enllà del 31 de gener, suposa que la negociació "és seriosa i no és un brindis al sol". "Difícilment es fa aquesta passa si no hi ha un interès ferm per part d’Spanair. De fet, entenem que aquesta vegada hi ha més interès, d’aquí el nostre optimisme i més quan la situació actual no era fàcil", apuntà. Tot i això, no descartà que abans que acabi l’operació pugui passar res que trastoqui la transacció.
Per part seva, UGT sol·licità als futurs nous accionistes l’articulació d’un pla de viabilitat industrial per a l’aerolínia. El sindicat considerà que aquests han de respondre als "sacrificis" que està fent la plantilla de l’empresa, en la qual més de 430 empleats han estat objecte d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) i, a més, s’ha aplicat una congelació salarial fins al 2010 per a la resta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.