TW
0

Qualificat en el seu moment d’"experiment", el pla Turisme sènior és a punt de començar la seva trajectòria. Es tracta d’una campanya per atreure turistes amb un perfil molt determinat. Pensionistes, bàsicament d’entre 55 i 75 anys. I respon a les necessitats que l’estudi de Segittur ha detectat. L’informe assenyala que, actualment, els mercats europeus comprenen un potencial de 102 milions de ciutadans dins aquesta franja d’edat. Encara més. La gran aposta implica captar turistes dels països de l’Europa de l’Est, si es té en compte que "les seves economies ja ha produït una capa de jubilats amb una pensió estable i digna", assegurà ahir el president de Segittur, Javier Bustamante, en referència a Polònia, la República Txeca i Hongria, per exemple. La seva estratègia consisteix a dur 48.000 dels seus ciutadans a l’Arxipèlag, a més d’una xifra igual a Andalusia.

"Hem de de mostrar que a l’Estat espanyol s’hi pot viure bé fins i tot durant l’hivern", assenyalà Bustamante. Així es respondria al problema de l’estacionalitat de l’economia balear, ja que els visitants arribarien en temporada baixa: entre febrer i abril i d’octubre a desembre. La fórmula de sol i platja funciona, però no ha de ser l’únic remei per a la crisi. Aquesta és la conclusió a la qual arribaren ahir Antoni Bernabé, president de Turespaña; Aurelio Vázquez, de l’Associació de cadenes hoteleres, i el ja anomenat Bustamante, en una reunió a Palma.

9 m.
Secretaria d’Estat de Turisme.

L’entitat defensà ahir la seva aportació econòmica en campanyes de promoció. El posicionament de les destinacions s’ha enduit 2 milions d’euros. Les campanyes coopreatives (juntament amb les CA), gairebé 5,5. La resta, fins als 9 milions que han gastat, ha servit per reforçar la imatge de Menorca i d’Eivissa.