TW
0

El petit comerç "se’n ressent, i fort". Així ho admeté ahir la consellera de Comerç i Indústria, Francesca Vives, després de presentar la campanya de dinamització del comerç "El comerç del meu barri/poble". En aquest sentit, la consellera afirmà tenir "una preocupació lògica", ja que "la frenada evident del consum ha fet que els comerços en siguin els primers ressentits".Un sector que, segons va dir, "no està avesat al guany fàcil", però que gaudeix "de gent lluitadora i sortirà d’aquesta crisi".

La consellera deixà clar, tanmateix, que no és partidària de "llançar missatges negatius que alarmin la gent" ni de fer previsions amb vista al futur. A allò que sí es mostrà disposada Vives és "a ajudar el comerç urbà i de poble, tal com ho hem estat fent des que entràrem en aquesta Conselleria". "En temps complicats –explicà– tota la imaginació que hi fiquem és necessària". Amb aquesta convicció comparegué ahir en roda de premsa Vives, flanquejada pels representants de les patronals d’Afedeco i de Pimeco, Jaime Garcias i Bernat Coll, respectivament; la directora general de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Palma, Alessandra Cevenini, i el director de relacions institucionals de Sa Nostra, Bernardí Seguí.

La nova campanya pretén que una mostra infantil de dibuixos reflecteixi "la importància del comerç urbà i el valor que aporta a la ciutat" i dugui, en darrera instància, "la gent a les zones comercials a comprar". Una campanya per la qual es felicità el president de Pimeco i de la fundació IBI Comerç, ja que considerà que és "un format innovador per donar a conèixer el petit comerç". Coll afegí, a més, que "fer-nos visibles és l’única manera de tenir un futur esperançador, ja que el present no és molt bo".

A aquesta felicitació se sumaren també els representants d’Afedeco i de Sa Nostra. Mentrestant Cevenini oferí també la col·laboració de l’Ajuntament palmesà a les patronals per dinamitzar el comerç a Ciutat. Serà suficient això, però, per salvar les males dades del petit comerç? "Les valoracions es fan quan acaben la temporada, i la campanya, i això és l’endemà de Reis", respongué en ser demanada sobre com veia les compres per a aquest Nadal. Vives, convençuda que patim "una crisi d’excessos", va reconèixer que "tots són inputs negatius". La consellera va reclamar, però, "contextualitzar i relativitzar" les dades. "Si la comparam amb altres campanyes, és clar que serà dolenta, però no cal dramatitzar", va demanar.

5.161 Nins participants a la campanya.

5.161 nins dels centres escolars de les Illes participaran en la mostra de dibuix infantil dins de les campanyes "El comerç del meu barri" i "El comerç del meu poble", impulsades per la Conselleria, amb la finalitat de dinamitzar el comerç balear. En ambdues iniciatives participaran, a més, 1.031 establiments comercials en quès es donaran a conèixer els dibuixos dels alumnes dels 68 col·legis adscrits a la mostra.