TW
0

El nombre de compravendes d'habitatges registrades en el tercer trimestre d'enguany s'ha reduit el 30,48 per cent en termes interanuals, fins a situar-se en 130.884, segons ha informar avui el Col·legi de Registradors d'Espanya.

Del total de compravendes inscrites entre juliol i setembre d'aquest any, el 45 per cent ha correspost a habitatge usat i l'altre 55 per cent, a habitatge nou. Segons aquestes dades, el 50 per cent de les compravendes d'habitatge nou eren de preu lliure i només el 5 per cent eren habitatges protegits.

En comparació amb el segon trimestre de 2008, el nombre d'habitatges inscrits en els Registres de la Propietat ha baixat un 8,60 per cent, mentre que en termes interanuals el descens ha estat del 26,55 per cent, amb un total de 610.052 compravendes en aquest període.

Així, en els últims dotze mesos totes les comunitats autònomes han presentat taxes negatives entre les quals destaca Catalunya, amb un descens del 42,66 per cent; Balears, del 39,43 per cent; Navarra, del 34,85 per cent, i Comunitat València, del 29,82 per cent.

Així mateix, l'import mig del crèdit hipotecari per habitatge ha assolit en el tercer trimestre els 140.193 euros, un 2,41 per cent menys que en el mateix període de l'any passat, el que implica que aquest trimestre és el tercer consecutiu amb taxes de variació negativa.

Quant al tipus d'interès contractat en les compravendes d'habitatges, els de tipus variable han continuat essent els més comuns, mentre que les hipoteques a tipus fix només han suposat l'1,69 per cent d'aquestes operacions.

La durada dels crèdits hipotecaris formalitzats per a la compravenda s'ha reduit per segon trimestre consecutiu, assolint un resultat mig de 315 mesos -26 anys i 3 mesos-, davant els 323 mesos del trimestre anterior -26 anys i 11 mesos-, un descens generalitzat per a les diferents entitats financeres.

Per la seva part, les caixes d'estalvi han finançat el 50,83 per cent de les operacions de compravenda en el tercer trimestre, davant el 40,28 per cent de bancs i al 8,88 per cent d'altres entitats financeres, grup en el qual hi hauria les cooperatives de crèdit.

A més, la quota hipotecària mensual s'ha situat en 834,33 euros en el tercer trimestre de l'any 2008, el 47,08 per cent del cost salarial, fet que suposa una reducció del 48,74 per cent respecte al segon trimestre de l'any.