TW
0

L’aerolínia Air Comet recol·locarà 200 treballadors (mecànics, pilots i hostesses) de l’aerolínia Futura afectats per l’Expedient de Regulació d’Ocupació, gràcies a l’adquisició de 17 avions Airbus A330, que s’incorporaran des de l’1 de desembre i al llarg del 2009 per fer vols transoceànics.

El president del Govern, Francesc Antich; la consellera de Treball i Formació, Joana Barceló, i el president del Grup Marsans i conseller delegat d’Air Comet, Gonzalo Pascual, firmaren ahir dematí l’acord, mitjançant el qual la companyia es compromet a recol·locar 200 acomiadats per Futura. Mentrestant, l’Executiu s’encarregarà de la formació necessària per adaptar-se als nous avions, com també de posar en marxa la borsa de treball, a través de la qual se seleccionaran els perfils demandats.

Després de la firma, Pascual recalcà que l’acord ha estat possible "gràcies a la mediació i la sensibilitat" del Govern. L’empresari explicà que l’Executiu es posà en contacte amb Air Comet per estudiar la possibilitat de recol·locar treballadors de Futura, que acomiadarà 1.200 empleats, i "a nosaltres ens semblà fantàstic". No obstant això, Pascual ressaltà que la seva companyia "no rebrà cap tipus de compensació" per part del Govern.

Air Comet està en aquests moments en fase "d’expansió i de creixement" i, per tant, necessitarà personal en els pròxims mesos, a causa de la incorporació el 2009 de 12 aeronaus, que uniran l’Estat espanyol amb els EUA i Llatinoamèrica sense fer escales. A més, el president del Grup Marsans anuncià que el maig de 2011 Air Comet també incorporarà quatre avions gegants A 380, per als quals també es necessitarà més personal.

Preguntat per què just recol·locarà treballadors de Futura i no d’Spanair afectats per un altre ERO, que suposarà l’acomiadament de 1.200 empleats i 800 trasllats forçosos, Pascual indicà que "cal solucionar els problemes un a un".

Així, va dir que, ara per ara, Air Comet i el Govern intenten resoldre el problema dels treballadors de Futura que han quedat sense ocupació. Tanmateix, Pascual assegurà que com a fundador d’Spanair "tenc una gran sensibilitat cap a aquesta companyia i vull que s’hi cerquin les millors solucions, però ni és el moment, ni tampoc no s’ha sol·licitat", sentencià.

"L’atur és la nostra obsessió"

Per part seva, Antich qualificà aquest acord d’"importantíssim" perquè, segons assenyalà, posa de manifest que el Govern "s’ha implicat per pal·liar la difícil situació per la qual travessen algunes companyies aèries i ajudar els seus treballadors que es troben en una situació delicada".

"L’atur és la nostra obsessió", subratllà Antich, abans d’informar que el seu Executiu prepara un pla d’actuació que, al marge de la conjuntura econòmica actual, "permeti al sector aeri créixer estructuralment".

La consellera de Treball i Formació explicà que mitjançant aquest conveni el Govern facilitarà a Air Comet "la relació de les persones de Futura que demanen feina" i s’encarregarà de la seva formació, malgrat que siguin destinades a altres comunitats autònomes.

Així mateix, Alejandro Juárez, representant de CCOO al comitè d’empresa de Futura, expressava ahir la seva "satisfacció" per aquest acord, el contingut del qual es comunicarà amb "brevetat" als treballadors en assemblea. Segons Juárez, a mitjan desembre els empleats ja podran estar inscrits en les llistes del SOIB. A partir d’aquí, hostesses, tècnics de manteniment i pilots hauran de passar la prova de selecció per formar part de la plantilla d’Air Comet. Alguns d’ells hauran de traslladar la seva residència a Madrid, ja que la companyia hi té la base operativa.