TW
0

La direcció de Nissan ha presentat aquest migdia al comitè d'empresa els dos Expedients de Regulació d'Ocupació (ERO) que registrarà aquesta tarda en el Departament de Treball i que preveuen l'acomiadament de 1.288 treballadors fins a desembre d'aquest any i d'uns altres 392 el setembre de 2009.

La multinacional, que ha anunciat aquests acomiadaments fa gairebé un mes, acompanya aquests ERO amb un pla social que preveu, entre altres mesures, la prejubilació dels empleats majors de 55 anys i la recol·locació d'alguns treballadors de Barcelona en altres plantes de la companyia, tant a Espanya com a Europa, segons han explicat fonts sindicals.

Per minimitzar l'impacte dels acomiadaments, la companyia també es compromet a contractar a una consultoria especialitzada per facilitar la recol·locació externa dels afectats i a crear una borsa de “recontractació” perquè els empleats acomiadats puguin optar a vacants de treball que hi hagi en un futur.

La intenció de Nissan, tal com va anunciar el passat 13 d'octubre, és prescindir d'un total de 1.680 treballadors, el que suposa aproximadament el 40% de la seva plantilla a Barcelona.

Els expedients, segons ha concretat avui, s'aplicaran en dues fases, de manera que el 2008 es materialitzi l'acomiadament de 1.288 persones i el setembre de 2009 de les 392 restants.

Fonts sindicals han assenyalat que en els ERO s'inclouen tant els treballadors de les fàbriques de la Zona Franca i de Montcada i Reixac, com es va anunciar al principi, i els del magatzem de recanvis d'El Prat de Llobregat i de la distribuïdora del Port de Barcelona.

Nissan presentarà previsiblement aquesta tarda els expedients, junt amb tota la documentació que ho justifica, davant del Departament de Treball de la Generalitat.

Una vegada registri els documents, sindicats i empresa, amb la mediació d'un inspector de Treball, disposaran d'un mínim d'un mes de negociació per tractar d'assolir una sortida consensuada al dràstic retall de plantilla que planteja la companyia.

L'acord, no obstant això, serà difícil d'aconseguir, ja que els sindicats han expressat des d'un principi el seu rebuig d'aquest pla i han anunciat que intensificaran les seves mobilitzacions per aconseguir que l'empresa retiri uns ERO que consideren injustificats.

Nissan, per la seva part, ha reiterat que aquests expedients són “necessaris” i “inevitables” per garantir la viabilitat futura de la companyia a Catalunya.