TW
0

La regularització de les places hoteleres i l’aposta decidida per la promoció de les Illes. Amb aquests propòsits sota el braç i l’ombra de la crisi planant damunt dels caps, la delegació balear aterrarà demà a Londres per participar en el World Travel Market, la primera gran trobada de la temporada del sector turístic. Enguany no hi haurà cap cara famosa que promocioni Balears –han estat imatge illenca Claudia Schiffer, Michael Douglas, Rafel Nadal i Paco de Lucía, per citar-ne alguns–, tot i que l’IBATUR durà a Palma el concert de saxo de Woody Allen el primer de gener de 2009. Un espectacle que es presentarà dimarts a la fira amb la intenció d’atreure "el major nombre possible de turistes britànics" per a l’inici de l’any.

El foment de les Illes se centra no tant "en grans figures" com en productes "de qualitat". Serà també la primera fira del sector per a Miquel Nadal com a conseller de Turisme i haurà d’estar-hi a l’altura. Demà s’hi trobarà al recinte firal amb el ministre espanyol d’Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián. De ben segur que el ministre i el conseller hi tindran moltes coses de què parlar, ja que a la fi el projecte de la reconversió de la Platja de Palma comença a tenir forma. També el pla de renovació d’altres zones turístiques serà tema de conversa obligada. Nadal tindrà l’oportunitat d’intercanviar opinions sobre el sector amb les autoritats de Turespaña.

Dimecres, dia de Balears

Dimecres serà, un any més, el dia dedicat a Balears. El president del Govern, Francesc Antich, farà la tradicional visita a les instal·lacions de la fira. L’oferta de golf, amb la presentació dels torneigs Palma Urban Golf i Mallorca PGA Seniors Open ocuparà la major part del dia de les Illes per mirar d’atreure un turisme amb un poder adquisitiu alt. Una línia que ja ha iniciat el Govern en impulsar els creuers de luxe, malgrat la limitació d’espai de les instal·lacions portuàries. La petita de les Illes, amb la presentació Passion For Formentera, també disposarà del seu espai aquest dimecres.

En una època de turbulències al sector aeri, la delegació balear cercarà també la complicitat amb aerolínies britàniques i touroperadors, "perquè sense vols, no hi ha turistes". El WTM servirà per conèixer de primera mà cap a on apunten les tendències dels mercats britànic i alemany. D’aquesta manera, el grup balear tindrà l’ocasió de tantejar en quin grau està afectant la crisi les vendes i haurà de prendre, a partir d’aquí, estratègies de manera conjunta entre hotelers, touroperadors i agències de viatge per corregir la situació.

Amb tot, el turisme es manté com a motor de l’economia balear. Això és el que hauran de demostrar els representants polítics i de la indústria a la City, perquè l’any vinent, que es preveu dur després que el Govern de Gordon Brown hagi reconegut que el país ha entrat en recessió, els anglesos continuïn optant per les Illes Balears per tal de passar-hi les seves vacances. De moment, els hoteleres mallorquins ja han manifestat la seva "incertesa i preocupació" pel comportament del sector amb vista al 2009.

48.000
El millor aparador per al turisme balear

El World Travel Market de Londres és un dels millors expositors per al turisme. El 2007, la fira acollí 48.111 professionals de la indústria, entre visitants i mostradors. El mercat britànic, principal emissor de turistes de les Illes, està en hores baixes i aquesta serà més que mai una oportunitat de luxe per al sector balear.