TW
0

El comitè d’empresa de Futura, les direccions generals de Treball i Transport Aeri i Marítim i el SOIB constituiran els pròxims dies una comissió per estudiar la problemàtica que envolta els treballadors de l’aerolínia, especialment els majors de 50 anys. Després de la reunió mantinguda ahir entre el comitè d’empresa, la consellera de Treball i Formació, Joana Barceló, i el de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, aquest afirmà que el Govern continuarà estudiant mesures per pal·liar la situació dels treballadors afectats en reconèixer que el sector "està molt malament".

En aquest sentit, Barceló apuntà que l’objectiu de la comissió és abordar solucions al futur dels treballadors, en especial als majors de 50 anys, que pateixen més dificultats de reubicació i amb els quals es treballarà per requalificar-los professionalment, eludint aprofundir sobre aquesta qüestió. "No puc avançar més en aquests moments, però la nostra voluntat és la de col·laborar", puntualitzà la consellera.

Demanat per si aquesta comissió podria fer-se extensiva a altres companyies aèries, Vicens manifestà que cada aerolínia té la seva problemàtica i "cal estudiar-la de manera personalitzada". "Això no implica que puguem treballar amb la resta en la mateixa línia més endavant", puntualitzà la també portaveu del Govern. Pel que fa a les connexions a Balears, insistí, tal com ja s’havia manifestat des del Govern les darreres setmanes, que les freqüències entre les Illes i amb la Península s’han mantingut tot i la crisi. "És ben cert que els temps són difícils, però hem pogut garantir aquestes freqüències", agregà el titular de Mobilitat, qui afirmà que l’Executiu intenta tenir "molta interlocució" amb les companyies per garantir aquestes connexions.

Dura realitat

Per part del comitè d’empresa, Alejandro Juárez, de CCOO, qualificà la reunió com a "bastant positiva". Així mateix, recordà aque la situació de Futura és "molt més dura" que en altres aerilínies com Spanair, "ja que l’ERO s’ha signat amb l’acord dels treballadors i hi ha doblers per pagar les indemnitzacions", o LTE, "on la direcció fa tot el possible per sortir endavant". "No és el nostre cas", va dir, "Futura deixa al carrer un nombre molt superior de persones i, a més a més, sense cap tipus de ajut ni suplement".

LTE
L’aerolínia reprèn avui
els vols des de Palma

LTE va reprendre ahir les seves operacions aèries entre Canàries i Itàlia, mentre que les que realitza des de Palma es reprendran previsiblement a partir d’avui. L’aerolínia lliurà diumenge vespre un pla de viabilitat a Aviació Civil, que està sent estudiat pel Ministeri de Foment i sobre el qual l’Administració decidirà "en qüestió de dies" si manté o no la llicència per operar de la companyia. LTE deixà d’operar el 17 d’octubre des de Canàries i Mallorca per falta de liquiditat per pagar els deutes amb els creditors, però ha mantingut la seva activitat en oficines i control d’aeroports i el wet-lease que ofereix a l’aerolínia saudita NAS des de Riyad (Aràbia Saudita) i Monastir (Tunísia).