TW
0

El comitè d’empresa de Futura presentà ahir al Jutjat Mercantil un recurs de reposició contra l’admissió a tràmit de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) de l’empresa, en entendre que hi ha una falta de consens amb els treballadors de l’entitat, perquè l’ERO no reconeix l’escalafó únic de tots els empleats del Grup Futura. Així ho exposà en roda de premsa el representant de CCOO a Futura, Alejandro Juárez, qui assenyalà que en l’acord firmat el passat 12 d’agost amb l’empresa s’establia que l’aplicació de l’ERO afectaria en un escalafó únic els treballadors de les tres empreses que formen el Grup Futura –Flyant, Futura International i Futura Gael–, de manera que els empleats més antics poguessin ser recol·locats en la filial de càrrega Flyan.

Una altra de les motivacions del comitè per presentar aquest recurs passa per "l’impediment" que els treballadors que Futura té a Màlaga i a Canàries assistissin a la reunió de dimecres passat, ja que l’empresa al·legava no poder assegurar pagar les despeses de transport d’aquestes persones. Sobre això, Juárez apuntà que s’espera que en la reunió de demà puguin ser presents la resta de companys que es veuran afectats per aquest ERO, que actualment afecta un total de 1.200 treballadors.

En relació amb Flyant, Juárez criticà l’arbitrarietat amb què, per part de la direcció, s’estan realitzant contactes amb pilots i auxiliars de vol i denuncià que la filial, que posseeix llicència de passatge des del passat mes de juliol, té previst iniciar operacions d’aquest tipus a partir del 15 de novembre.

Triats "a dit"

En aquest sentit, el membre del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) a Futura, Fernando Piña, recalcà que s’està fent "a dit" l’adjudicació dels nous llocs de treball, sense tenir en compte l’antiguitat a l’empresa.Així mateix, Juárez recordà que "aquesta situació de conflicte" no és la que s’observa en l’acord que firmaren el passat 12 d’agost, ja que, segons informaren devers 150 persones, provinents de Futura, podrien incorporar-se a la plantilla de Flyant.

Quant al pagament de les indemnitzacions, Juárez expressà que "entenem" que amb la venda de Flyant es podria fer front al gruix de les compensacions. Sobre la falta de liquiditat de què informà l’empresa, el representant sindical apuntà que "encara queda molt per liquidar". Entre els actius, Juárez recordà que l’empresa no té material "suficient" per sufragar la totalitat de les indemnitzacions, però que podria moure’s "entre els 4 i 6 milions d’euros". I, això, asseguren els representants sindicals, augmentaria el matalàs per a indemnitzacions, davant del 40% del salari que cobreix ara per ara el Fons de Garantia Salarial.

Finalment, Juárez va insistir que des del comitè d’empresa desitgen que Flyant "surti endavant", però que totes les actuacions passin per l’elaboració d’un ERO "just", que afecti tots els treballadors, ja que Flyant també forma part del Grup Futura.

Asetma plantejarà mobilitzacions a tot l’Estat

Vaga o aturada temporal. Encara no està clar per quina mesura de protesta es decantarà l’Associació Espanyola de Tècnics de Manteniment d’Aeronaus (ASETMA) a la seva reunió de demà a Madrid, però hi haurà, "sens dubte, algun tipus de mobilització". Així ho confirmà ahir a aquest diari José María Delgado, president en àmbit estatal del sindicat. El principal motiu, la "precària situació laboral", que segons ASETMA afecta ja més de 10.000 treballadors dins el sector aeri entre Expedients de Regulació d’Ocupació i acomiadaments individuals. D’altra banda, amb aquesta acció de protesta, el sindicat també pretén denunciar la imputació per homicidi de tres dels seus afiliats dins el sumari de l’accident de Barajas del vol JK5022 d’Spanair.