TW
0

L’aerolínia amb seu a Palma LTE sol·licitarà una injecció de liquiditat als seus accionistes majoritaris, el grup italià My Way Airlines Srl, o bé cercarà inversors externs per resoldre la seva problemàtica i evitar el concurs de creditors. Això informà ahir el director general de l’aerolínia, Michael Harrington, i el responsable de l’operativa regular, Pablo Roig.

Els directius reconeixen la urgència d’aquesta recerca, ja que la Direcció General d’Aviació Civil els donarà un breu termini de temps per lliurar un pla de viabilitat que els permeti mantenir la llicència de vol.

Així mateix, els caps indicaren que la suspensió temporal d’operacions que la companyia manté des de dijous es mantindrà com a mínim fins dilluns o dimarts, sempre que obtinguin liquiditat, fet que suposarà la cancel·lació d’uns 12 vols al dia.

El director general d’LTE indicà en tot cas que els afectats per les cancel·lacions quedaran recol·locats. De fet, ahir ja foren reubicats 718 passatgers que havien d’haver volat amb LTE Air des de l’aeroport Tenerife Sud fins a aeròdroms britànics de Glasgow, Manchester i Birmingham.

Ara per ara, ni Aena ni la companyia ni cap agència de viatge no ha comunicat cap recol·locació en vols des de o cap a les Illes Balears.

En aquest sentit, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, havia assegurat el dematí que ajudarà els passatgers afectats.

En tot cas, els directius informaren que la companyia mantindrà la seva operativa en weet lease (lloguer d’aeronaus i tripulació) amb la companyia saudita Air Nash, ja que aquesta n’està assumint els costos.

Els dirigents de l’aerolínia varen realitzar ahir una reunió amb els comitè d’empresa de Palma, Tenerife i Las Palmas per tal d’analitzar la situació de l’entitat.

LTE està especialitzada en vols xàrter, encara que també en desenvolupa de regulars amb Aràbia Saudita, té la seva seu a Palma i bases a les Canàries i a Milà. Fundada el 1987 entre d’altres per l’actual director d’Air Berlin a Espanya i Portugal, Àlvaro Middelmann, fou venuda a LTU el 1994 i posteriorment, ja el 2001, la comprà el grup italià My Way Airlines Srl.

La seva flota està formada per set aeronaus Airbus A320, de les quals quatre operen a l’Estat espanyol, on té una plantilla de gairebé 300 empleats.

Durant els nou primers mesos del 2008 han transportat, segons xifres facilitades per AENA, un total de 307.161 passatgers.