L’anunci es va produir tan sols hores després que el dominical Welt am Sonntag avançàs una informació, segons la qual les necessitats del HRE per sobreviure són molt més grans que el paquet de rescat previst.
Hypo Real Estate havia entrat en grans dificultats de finançament perquè la seva filial Depfa Bank no aconseguia liquiditat al mercat interbancari arran de la crisi financera internacional. Després de l’anunci de retirada de l’oferta, representants del govern alemany, del Bundebank i de l’entitat supervisora BaFin es reuniren ahir a Berlín per cercar amb urgència una solució per al banc hipotecari.
El Govern instà tots els actors implicats a fer tot el possible per rescatar el banc en crisi. "Ha arribat el moment que tots assumeixin responsabilitat", va dir el portaveu del Ministeri de Finances, Torsten Albig, abans de la reunió.En aquest context, la cancellera alemanya, Angela Merkel, declarà la seva intenció d’impedir que els problemes financers que travessa el banc hipotecari repercuteixin negativament en la totalitat del sistema financer alemany. Merkel criticà els gestors de les institucions financeres, que consider culpables de la situació actual de HRE i els instà a assumir les conseqüències del que va qualificar com "un comportament irresponsable".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Una vegada més els ciutadans alemanys hauran de pagar la factura que han provocat els capitalistes, i a benefici dels capitalistes. La senyora Merkel que es va educar a la DDR es degué instruir sobre les crisi del capitalisme, però com que ara cobra i molt, ha perdut la memòria i serà la ciutadania la que haurà de pagar les bogeries de l'economia capitalista.