TW
0

La directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual, asseverà ahir que el Govern no és una "empresa de recol·locació" de pilots, en resposta a la situació que travessen les aerolínies Futura i Spanair, tot i que assegurà que es vetllarà pel futur dels treballadors que preveuen ser acomiadats igual com amb els d’altres empreses "que pateixen dificultats".

En roda de premsa, Amengual insistí que l’Executiu autonòmic tramita la recol·locació dels empleats acomiadats d’aquestes companyies a través del Servei d’Ocupació de les Balears (SOIB), pel que manifestà que aquesta circumstància "no serà especial per als de Futura o Spanair, sinó que amb tots els treballadors s’actua igual".Després d’afirmar que no existeix cap novetat entorn de la situació de Futura i d’Spanair, manifestà que el sector aeri autonòmic pateix una crisi similar a la de la resta de la societat encara que apuntà que, enmig d’aquest panorama, l’augment de freqüències detectat entre les Illes és una "molt bona notícia".

A mitjan setembre el Govern ja féu al·lusió a la possibilitat de facilitar l’ocupació dels treballadors perjudicats pel pla de viabilitat previst per Spanair i Futura, i recol·locar-los en altres aerolínies que no s’hagin vist afectades de la mateixa manera per la crisi del sector, una vegada que es materialitzin els acomiadaments previstos.En concret, el director general de Treball, Pere Aguiló, assegurà que l’Executiu autonòmic està "preparat" i "la seva sensibilitat està absolutament dedicada" a la situació dels treballadors d’Spanair i Futura, que contemplen l’acomiadament a les Illes de 1.200 i 600 empleats, respectivament.

Reducció de flota i plantilla

Mentrestant, les aerolínies amb "dificultats" continuen aplicant mesures per sortir de la crisi en què l’augment del preu del cru, d’una banda, i la mala gestió de les seves directives, d’altra, les ha sumit. Així, Spanair aturà ahir tres avions més, i amb aquests ja són onze els aparells que han deixat de volar per a l’aerolínia des que començaren a aplicar-se les mesures previstes en el pla de viabilitat de l’empresa. Dia 15 de setembre ja deixaren d’operar vuit avions.

Previsiblement, dia 15 d’octubre deixaran de volar tres aparells més, la qual cosa conforma el total de catorze avions inclosos en el pla de viabilitat. Encara s’han de veure quants acomiadaments plantejarà l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que encara es troba en negociació entre la direcció i els sindicats de l’aerolínia. Està previst que Futura presenti avui el seu ERO, després que Aviació Civil retiràs finalment a la companyia xàrter la llicència de vol. Els vols entre illes, a 24,3 € per trajecte fins a fi d’any

Notícies relacionades

La directora general de Transport Aeri i Marítim del Govern, Joana Amengual, subratllà ahir que des de la modificació de la declaració del servei públic, efectuada el mes d’abril passat, la demanda de vols entre illes s’ha incrementat en un 14%, mentre que en els darrers quatre anys les tarifes bàsiques aèries han baixat un 7% i se situen en 82 euros,cosa que fa que constitueixin les més baixes de la història.

Així ho apuntà ahir durant la presentació de les noves operacions d’Air Nostrum, en què afirmà que l’Executiu balear continuarà treballant per reduir preus i augmentar connexions, dins el seu objectiu de dinamitzar un mercat "estancat des fa anys", tornar a posar en marxa les tarifes promocionals i augmentar les taxes d’ocupació dels vols. Des que s’ha produït la modificació han volat entre Palma i Eivissa 22.000 passatgers més i 18.700 més entre la capital i Maó.

Segons va dir, el 2004 els ciutadans de les Illes pagaven 88 euros per trajecte mentre que actualment n’abonen 82, la qual cosa considerà un "gran esdeveniment", sobretot en un moment en què "tots els preus pugen".

Ofertes d’hivern

Per la seva banda, el director general d’Air Nostrum –companyia franquiciada del grup Iberia–, Miguel Àngel Falcón, anuncià la posada a la venda de 4.000 places a 24,2 euros per trajecte i amb el descompte de resident inclòs, entre els mesos d’octubre, novembre i desembre, en les rutes que connecten Mallorca amb Menorca i Eivissa, i a 32,3 euros entre Eivissa i Menorca.

Alhora, durant la temporada d’hivern, del 26 d’octubre al 28 de març, Air Nostrum operarà un total de set rutes regulars directes cap a o des de Mallorca, i oferirà 11 operacions diàries en cada sentit en les connexions que uneixen Mallorca amb Eivissa i Menorca.

Segons Falcón, la pretensió de l’aerolínia és contribuir a la desestacionalització de Mallorca i afirmà que el seu compromís amb Balears és "molt ferm", amb un interès especial per dinamitzar el trànsit aeri entre les illes i mantenir aquesta oferta. Així, afirmà que la intenció d’Air Nostrum passa per superar, a final d’enguany, els 560.000 passatgers a Mallorca, i per tant es mantindran en els nivells de l’any passat, amb prop d’un milió de places.