TW
0

Els efectes de la crisi que travessen les aerolínies també se senten a Air Berlin, tot i que amb una intensitat molt menor. Àlvaro Middelman, director general de la companyia a l’Estat espanyol, revelà ahir que Air Berlin reduirà notablement la seva flota d’avions. De fet, passarà dels actuals 134 a 120.

Aquesta disminució de 14 aeronaus culminarà, segons les previsions internes, abans que acabi l’any. Bàsicament, es potenciarà substituir els avions externs (com ara els Fokker de Germania) amb flota pròpia, com els 737. A més a més, Air Berlin "no descarta ampliar la reducció d’aparells".

Ara bé, Middelman volgué matisar que "no es produiran acomiadaments". L’anunci va agradar als treballadors de la companyia presents ahir a Palma, alguns dels quals havien arribat directament de la seu central d’Alemanya. Tot i així, el nombre de contractes es congela i no hi hauran incorporacions noves d’àmbit internacional.

En aquest punt començaren les bones notícies per al gegant alemany de l’aviació. La primera: Air Berlin ha traslladat –des de l’inici d’any– un 6,3% més de passatgers que l’any passat. Aquest increment del volum d’usuaris és degut, segons Middelman, a la millora de les vendes individuals i a l’augment del coeficient d’ocupació de les aeronaus.

La segona: Air Berlin s’apropa ja a una quota de mercat del 30% a Son Sant Joan. Fins i tot, destaca com la base d’Air Berlin més important, per sobre de Düsseldorf. A més a més, aprofitaren per presentar els vols al nou aeroport de Ciudad Real, que durà l’afegitó La Manxa per tal que el turista alemany i anglès el pugui ubicar geogràficament.

Per Middelman, el compte resultant de l’empresa podria millorar si no fos pel preu del petroli, que s’endu el 30% dels costos de l’aerolínia. Una xifra que dobla la de 2007.