TW
0

El comitè d’empresa de Futura vol cobrar els salaris endarrerits i els que, encara, mancaran dins un conflicte que pot allargar-se diverses setmanes. I precisament s’han assabentat que Futura rebrà certa quantitat de doblers en concepte de devolució d’avions. De fet, els seus propietaris haurien demanat que els parats tornin a les seves mans en condicions òptimes.

Per tant, pagaran uns extres a Futura per tasques de posada a punt. Són aquests els doblers que Julián Barrero, president del comitè, demanà ahir per pagar els sous de la plantilla.

De fet, exigí que un jutge auditi un compte corrent, del qual sortirien les partides pressupostàries. Barrero també aprofità per denunciar la "nul·la comunicació" existent entre el comitè que presideix i la direcció de l’empresa. "No ens informen de res", criticà, "i rebem més notícies pels mitjans de comunicació que no pas pels directius".

En aquest marc d’incomunicació, Barrero destacà la tasca de mediació que la Conselleria de Treball està realitzant, en especial per part del director general, Pere Aguiló. Avui horabaixa prossegueixen les reunions, tot i que la delegació sindical no és optimista. "Ni tan sols tenim constància del pla de viabilitat que, suposadament, presentaren dissabte a Aviació Civil", va manifestar Barrero.

Mentrestant, els personal de vol intenta anar a la feina, però no poden accedir a les oficines de l’aeroport. "Atès que no hi ha vols programats, tampoc hi ha una llista de les persones que han de treballar i el filtre de seguretat de l’aeroport no ens deixa passar". Desmentien així les declaracions que apuntaven que eren els mateixos treballadors els que es negaven a fer feina.

Els comitè d’empresa també rebutjà, amb to amenaçador, que algun treballador hagués extret peces o papers de vol dels avions. "Qui ho digui, que en presenti les proves", digueren els sindicalistes visiblement empipats.

De fet, Barrero volgué insistir en "la garantia de seguretat en vol, de la qual Futura ha fet gala en el decurs dels seus 20 anys d’existència".