Finalment, una aeronau més volava fins a Valladolid. En aquests dos darrers casos, foren Air Europa i Soltur les recol·lectores dels perjudicats.
"Gràcies a déu", reconeix una directiva de Futura, "hem pogut recol·locar tots els passatgers amb altres companyies". Ningú del més de mig miler d’usuaris quedà, idò, a terra. La direcció de Futura, de fet, ja havia comencat a negociar la recol·locació dels clients des de diumenge vespre. I no tan sols de les Balears, sinó del conjunt de vols d’àmbit estatal i internacional, que mobilitzaven uns 8.000 passatgers.
És per això que Son Sant Joan registrà calma "una jornada més" als seus passadissos, tal com reconeixen els treballadors del punt d’informació. "Al matí, pràcticament hi ha hagut més periodistes que no passatgers afectats", asseguraven.
A l’horabaixa les tornes canviaven i "desenes" de viatgers s’hi havien desplaçat per demanar més informació sobre els seus vols. I és que la viabilitat del darrer vol del dia, el que havia de transportar els usuaris fins a Bari (Itàlia), va tremolar fins que Iberworld n’assumí el trasllat.
A falta d’oficina de Futura a Son Sant Joan, era Acciona la que canalitzava la informació pertinent als vols. No debades, Acciona realitza el handling i checking per Futura (facturació i trasllat de maletes i passatgers fins a l’aparell). Ells, confessaven tranquils, tampoc no havien rebut l’esperada visita de masses de clients empipats.
Enmig de l’aparent normalitat, alguns dels enlairaments de la resta d’operadors patiren un retard d’entre 15 i 30 minuts. "Allò normal, el pa de cada dia", advertien fonts de l’aeroport.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.