L’abaratiment del petroli ha donat un respir a la inflació durant aquest mes que és a punt d’acabar. L’Índex de Preus de Consum Harmonizat (IPCH), que mesura els preus de manera conjunta amb la resta de països de la zona euro, ha caigut quatre dècimes i ha passat del 5,3 al 4,9%, segons l’indicador que va fer públic ahir l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Aquesta és la segona vegada que els preus baixen en els darrers 12 mesos. Anteriorment només ho havien fet per abril, quan l’IPCH espanyol es va situar en el 4,2%, després de reduir-se quatre dècimes.
Malgrat l’esmentat descens, la taxa que ha estat avançada per l’INE és 2,7 punts superior a la registrada l’agost de l’any passat, període en què es va establir en el 2,2%.
En cas que l’IPCH d’agost coincideixi amb la taxa general d’inflació espanyola (IPC), també es tractaria de la segona davallada que es produeix des del setembre de 2007.
L’objectiu general d’inflació previst pel Banc Central Europeu per als països de la zona euro el 2008 es continua mantenint en un idíl·lic 2%.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.