TW
0

Els crèdits que presentaran els més de 700 creditors en el concurs de Vicenç Grande no coincidiran amb el deute declarat pel promotor davant el jutge. La xifra final augmentarà de manera considerable. Grande ha admès dèbits per valor d’uns 832 milions d’€, segons la llista de creditors que presentà al jutjat, però en aquesta relació hi falten els interessos bancaris acumulats.

Al deute de Grande també cal restar uns 75 milions que l’empresari deu a les seves empreses. Malgrat tot, les fonts consultades per aquest diari insisteixen que la reclamació dels creditors superarà "amb escreix" el deute declarat.

Els principals creditors de Grande són entitats bancàries i caixes d’estalvis que reclamen 527 milions d’€. Però també destaquen els 5,4 milions d’€ que el president del Grup Drac deu a l’Agència Tributària, al Govern i a Cort.

De les 14 societats incloses en el concurs de creditors presentat, la més endeutada és Binipuntiró, amb 456,290 milions d’€. A nom d’aquesta societat està registrat el 93% del capital social del Reial Mallorca. Així, haurà de ser el jutge qui autoritzi la venda del club al britànic Paul Davidson.

Així mateix, és elevat el deute amb propietaris de finques a moltes localitats de l’Illa. Molts cognoms il·lustres formen part de la llista de creditors que estan analitzant els administradors concursals Jorge Saiz de Baranda, Salvador Fornés i Raimundo Zaforteza. Aquest darrer reclama 59.400 €. Entre els propietaris de terrenys es troben Ana Bennásar Gallent, i Antonio i Alfonsa Maria Unzué Feliu.

Grande signà pagarés als propietaris de finques que en aquests moments són paper banyat. El promotor diu que els seus actius (més de 1.200 milions d’€) superen l’import del deute, però els experts ho dubten per la caiguda dels valors immobiliaris.

Notícies relacionades

Entre els crèdits reclamats destaca el del despatx dels seus propis advocats –Font i Gené–, com també de diverses oficines d’arquitectes, empreses de publicitat i mitjans de comunicació.

Un altre despatx d’advocats, el de Catalina Zaforteza Villalonga, reclama 4,3 milions d’€ i l’empresa d’edificació Ca’n Ribas Siglo XXI n’exigeix 4,9.

José Vich Cardona, propietari d’una empresa de restauració, presenta un crèdit d’1,9 milions, i la firma d’obres d’art i d’antiguitats Grabowsky reclama 1 milió.

La llista de creditors i l’import de les quantitats estan sent analitzats pels administradors judicials, que hauran de fer informes que certifiquin quina és la realitat financera de Grande.

El promotor acompanyà aquesta llista d’una auditoria i d’un pla de viabilitat que, en principi, avala les quantitats reflectides en el major concurs de creditors de la història de Balears. Així fou com Grande acudí als jutjats el juliol i es declarà insolvent per guanyar temps amb l’objectiu de fer front als milionaris deutes acumulats.

Tot seguit, vos oferim el llistat publicat a l'edició diària de dBalears amb tots els creditors, aquí.