TW
0

Facua-Consumidors en Acció té previst denunciar a l'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair per la cancel·lació a partir d'avui de les reserves de vols realitzades a través d'agències de viatges 'online' a tot el món, va informar avui l'associació en un comunicat.

Les denúncies seran remeses a l'Institut Nacional del Consum (INC) del Ministeri de Sanitat i Consum, a la Direcció General d'Aviació Civil del Ministeri de Foment i a les autoritats de Consum de les onze comunitats autònomes on opera la companyia -Andalusia, Aragó, Balears, Canàries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Galícia, Madrid i Múrcia-.

“Facua espera una sanció exemplaritzant per part de les autoritats competents i lamenta el menyspreu de Ryanair envers els drets dels usuaris i la legislació vigent”, va recalcar l'associació.

Referent a això, va destacar que els passatgers no solament tenen dret a la devolució de l'import dels seus bitllets, sinó també a la indemnització dels danys i la reparació dels perjudicis soferts, ja que Ryanair incompleix les seves obligacions contractuals amb els usuaris en cancel·lar els bitllets “per raons que no incumbeixen de cap forma als passatgers ni hi ha legitimades per la llei”. Així, l'associació va puntualitzar que “des del moment en què una companyia aèria emet el títol de transport, independent de qui hagi estat el mitjancer, existeix una obligació contractual entre el transportista i el passatger”.

“Facua dubta si el motiu pel qual l'aerolínia ha cancel·lat les reserves a través de les agències és que aquestes cometen irregularitats, com assegura Ryanair, o que li estan suposant la pèrdua de negocis com per exemple la contractació d'assegurances que apareixen preseleccionats en comprar bitllets a la seva pàgina web sense aclarir que són opcionals. Una pràctica que va motivar les denúncies de Facua el gener passat contra Ryanair i unes altres vuit aerolínies i agències”, va recalcar l'associació.

L'associació de consumidors va recordar que Ryanair, junt amb altres aerolínies, ja va ser denunciada per cobrar per l'embarcament i per les maletes, a més de per utilitzar un telèfon de tarifació addicional per atendre els clients.

“Aquest matí els operadors de l'esmentat telèfon deien no tenir informació sobre les cancel·lacions i la majoria de les trucades es tallaven abans que es posàs un empleat de la companyia”, va recalcar Facua, necessitant que el telèfon d'atenció al client és una línia de tarifació addicional, 807 220 999, el cost de la qual és de 0,87 euros per minut des de fix i fins 1,22 des de mòbil.

L'associació de consumidors va agregar que després de les seves denúncies, l'INC va demanar a les autoritats irlandeses que prenguin mesures davant de les irregularitats publicitàries de Ryanair, “que igual com moltes altres aerolínies oferta bitllets a preus molt inferiors als reals”.