Segons els resultats presentats aquest dimarts, Iberia féu front a una despesa de combustible de 732,1 milions, un 37,5% més que en el primer semestre de 2007, fins a suposar un 30,4% de les despeses totals de negoci. Les despeses d’explotació augmentaren, però, un 4,1%, motivades principalment per la pujada del preu del cru.
Així i tot, els ingressos d’Iberia assoliren 2.670,38 milions d’euros en el primer semestre de l’any, davant dels 2.666,60 milions que en facturà en el mateix període de 2007.
Retallada de vols
Per fer front a aquesta reducció de beneficis, Iberia anuncià ahir que té previst, com moltes altres aerolínies, una retallada de vols per a la temporada d’hivern.
A Europa l’aerolínia disposarà d’un 5,3% menys de capacitat respecte de 2007, principalment en el cas de les rutes que connecten Madrid amb les ciutats europees. Els vols que cobreixen la ruta Madrid-Barcelona també es veuran reduïts, motivats pel llançament de l’AVE.
Acord amb American Airlines
Iberia, British Airways i American Airlines sol·licitaran la pròxima setmana al Govern nord-americà l’autorització per constituir una ‘aliança d’empreses’ per tal d’explotar conjuntament rutes als EUA. Aquest anunci arriba dies després que Iberia i BA hagin fet pública la seva fusió mantenint les dues companyies de manera independent.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.