TW
0

Spanair presentarà aquest divendres l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERE) que suposarà el retall d'uns 900 llocs de treball i l'acomiadament d'almenys mil persones, de les 3.300 amb les quals compta l'aerolínia del grup SAS. Aquesta mesura, recollida en el Pla de Viabilitat de l'empresa per reduir costos, guanyar en eficiència i assegurar la continuïtat de la companyia, no suposarà la reducció de freqüències ni de connexions entre les Illes i la Península.

Així ho va garantir avui el director de Recursos Humans de Spanair, Héctor Sandoval, després de l'encontre mantingut a Palma amb el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, qui va mostrar la seva disconformitat amb la decisió de la companyia d'eliminar la base de Palma, per mantenir únicament les de Madrid i Barcelona, assegurant que “no és una mesura encertada”.

Així, Sandoval va revelar que avui, dimarts, els treballadors tindran accés al Pla de Viabilitat que se'ls va presentar verbalment en la reunió de divendres passat i que el pròxim dia 8 es farà lliurament de l'ERE als sindicats abans de la seva presentació en el Ministeri de Treball.

Sandoval va apuntar que el Pla es preveu que afecti a uns 600 treballadors a Palma i va assegurar que Spanair “desitja arribar a acords” i assolir “mesures acceptables” el més aviat possible.

El director de RRHH va subratllar que “hi ha fórmules que podrien mitigar la situació” dels empleats afectats i va destacar que es podria “arribar a acords” amb els representants dels treballadors per oferir a aquests solucions com “per exemple algun tipus de mobilitat”.

Quant al possible acomiadament de 600 treballadors a les Illes, Vicens va remarcar que el Govern no té competència ja que es tracta d'una “decisió empresarial en la qual no podem intervenir”. En aquest sentit, a més, va apuntar que l'important és “garantir el futur de Spanair, que continuï existint i l'empresa sigui viable”.

Segons va confirmar la companyia la setmana passada, l'ERE suposarà un retall d'entre 780 i 970 llocs de treball a temps complet i es veuran afectats entre 95 i 105 llocs de pilot; de 140 a 215 ocupacions de tripulant; de 55 a 70 llocs de mecànic; de 110 a 140 ocupacions de rampa; de 260 a 290 llocs d'oficina; de 70 a 90 agents de vendes en aeroports; i de 50 a 60 ocupacions en els call center.