TW
0

Comissions Obreres va amenaçar aquest matí a Menorca amb “parar” els aeroports espanyols el setembre, inclosos els de l'illa, si prossegueix la proposta de canviar el model de gestió d'aquestes infraestructures amb entrada de capital privat.

Des del sindicat, es va assegurar que el canvi en el model de gestió dels aeroports, proposat ja per a El Prat-Barcelona i Barajas-Madrid, suposarà un increment del preu dels serveis que ofereixen i una baixada de la seva qualitat.

Així mateix, segons aquest sindicat, darrere de la proposta de cogestió dels aeroports de l'Estat, s'intueixen objectius econòmics. En aquest sentit, CCOO va afirmar que l'interès en un canvi de model de gestió de les instal·lacions aeroportuàries espanyoles es troba en els beneficis que deriven dels seus locals i comerços.

Tanmateix, per a Menorca, va alertar el sindicat, un model de gestió amb capital privat tindria encara més conseqüències, ja que suposaria un perjudici tant per a les empreses locals com per al turisme.

Notícies relacionades

El secretari general insular de Comissions Obreres, Ramón Carreras, va qualificar la proposta de cogestió dels aeroports espanyols de “barbaritat” i va afegir que “aquest canvi de model suposarà que l'Estat posi diners de la butxaca dels contribuents”.

CCOO va destacar també que dels 47 aeroports espanyols, 37 són deficitaris, entre ells, els de Menorca i Eivissa. A més, des del sindicat es va assegurar que amb un model de gestió privatitzat, aquests “corren perill”, perquè, segons va necessitar Carreras, “molts d'ells s'haurien de tancar o remodelar”.

Amb referència a l'actual model de gestió aeroportuari espanyol, el sindicat va assegurar que “funciona” i que ho demostren les xifres. Des de 1991 fins a 2007, segons dades de CCOO, els aeroports espanyols van passar de 75 milions de clients a 213. Durant aquest període, a més, es van invertir 15.700 milions d'euros.

Una altra dada significativa per al sindicat és el preu de les taxes ja que, segons CCOO, els aeroports espanyols tenen “les més baixes del món”.

Així, la mitjana mundial de taxa per avió és de 624'92 euros, mentre que aquesta mitjana se situa, als aeroports espanyols, en els 299'36 euros. Amb referència a la mitjana de taxa per passatger, la mundial assoleix els 5'52 euros, mentre que a Espanya aquesta se situa en els 3'21 euros. Per a CCOO, aquestes quantitats es poden mantenir gràcies un sistema de gestió aeroportuària públic com l'espanyol.