Borrás ha comentat, en declaracions a Efe, les xifres publicades avui pel Ministeri de Treball, que reflecteixen que Balears va ser la comunitat que va registrar el juliol la pujada més pronunciada de l'atur en termes relatius, amb un 8,12 per cent d'increment i 2.998 aturats més respecte al mes anterior.
El representant sindical ha destacat que, del total d'aturats de les illes, 699 ho van ser al sector serveis, una xifra que considera important en mesos de temporada alta.
Borràs també s'ha referit a la baixada interanual d'afiliacions a la Seguretat Social, que va ser el juliol d'un 0,54 per cent amb 2.181 persones menys, la qual ha titllat de “rellevant” en produir-se per segon mes consecutiu, una cosa que no ocorria a les illes, segons el sindicalista, en els últims trenta anys.
El dirigent de CCOO ha afegit que la pujada més important de la desocupació s'ha produït al sector de la construcció, amb 2.121 aturats més el juliol, la qual cosa ha atribuït, en un 75 per cent, al “frau” que duen a terme cada any aquests empresaris, en enviar els seus treballadors a l'atur per la baixada de la construcció en zones turístiques.
“Sempre, fins i tot en anys d'esplendor, ocorria. És fruit d'una borsa de frau considerable”, ha explicat Borràs en aquest sentit, qui ha denunciat que les autoritats ho donen “com una situació normal”.
Així, en produir-se el final d'obres a les zones turístiques, els empresaris no mantenen els contractes dels seus treballadors i els envien a la desocupació, la qual cosa Borrás qualifica com “unes vacances pagades per l'INEM”.
Per això, Borràs assegura que no li estranyen aquestes dades, encara que sí li preocupen pel desistiment de l'Administració en perseguir aquestes actuacions.
Segons el seu parer, aquestes empreses haurien de planificar la seva activitat amb la premissa que a juliol i agost no hi ha activitat, i donar vacances als seus empleats durant aquestes dates.
Borràs reconeix que el frau s'uneix aquest any a la crisi existent al sector de la construcció, els quals aturats han pujat un 24 per cent de juny a juliol, afegeix.
Davant de les últimes xifres de l'atur, CCOO també demana al Govern que concreti urgentment les mesures acordades en l'àmbit de la concertació social, així com que apliqui les anunciades pel president de l'executiu autonòmic, Francesc Antich, en l'últim ple del Parlament balear.
“Per fer-ho amb credibilitat, és necessari construir acords socials entorn dels pressuposts de la CAIB per a 2009, començant per refer en avantprojecte de pressuposts del SOIB (Servei d'Ocupació de les Illes Balears) que va ser rebutjat pels agents socials” el passat 31 de juliol”, indica el sindicat en un comunicat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.