TW
0

Iberia i British Airways esperen tancar el seu procés de fusió en els pròxims mesos, però sempre en un període de temps menor a un any, van dir avui tant el president de l'aerolínia espanyola, Fernando Conte, com el conseller delegat de la britànica, Willie Walsh.

Ambdós directius van oferir una roda de premsa a Madrid per explicar el procés de fusió d'ambdues companyies, anunciat avui i que ha estat aprovat unànimement pels respectius Consells d'Administració.

Conte va dir que “avui hem fet un primer pas per arribar a una fusió entre ambdues companyies, i ara cal estudiar la forma en la qual es durà a terme i esperar l'aprovació per part dels òrgans directius de cada societat”.

I Walsh va indicar que “no podem donar més detalls de l'operació, tan sol dir que estam davant d'un dia històric per al sector a nivell mundial”, i va confirmar que es durà a terme en menys d'un any.

L'operació s'emportarà cap mitjançant la constitució d'una nova societat en la qual hi haurà els accionistes d'ambdues aerolínies, que mantindran les seves marques i cotitzarà tant a la Borsa de Madrid com en la de Londres.

El procés va a ser, segons Conte, “totalment diferent del que van dur a terme en el 2004 Air France i KLM”, perquè aquell va consistir en una ampliació de capital de l'aerolínia francesa per comprar les accions de l'holandesa, mentre que en aquest cas “es crearà una societat amb l'accionariat d'ambdues línies aèries”.

La participació de cada una en l'accionariat de la nova societat és una cosa que “encara està per analitzar, ja que no se sap cual és l'equació que s'aplicarà en el canvi d'accions”.

El que sí que és clar és que la capitalització borsària de British Airways és superior a la d'Iberia, encara que ambdós directius preveuen que continuarà sent un accionista de referència Caja Madrid, que té el 23,42 per cent del capital de l'empresa espanyola.