En aquest sentit, la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, anuncià ahir que proposarà a la seva col·lega de Defensa, Carme Chacón, una modificació encaminada a flexibilitzar el trànsit dels passadissos aeris per tal de reduir costos en aquest mitjà de transport.
Segons la titular de Foment, aquesta iniciativa facilitaria rutes més directes, amb la consegüent reducció de distàncies en els trajectes, minoració de les despeses energètiques, temps de trajectes i descens de les emissions de substàncies nocives per al medi.
Àlvarez, que participà ahir en el Congrés provincial ordinari del PSOE de Màlaga, va indicar que el seu departament està treballant en aquesta mesura, ja que "si el problema és la pujada del preu, la millor opció per donar un alleujament a la situació és estudiar com poden reduir el consum". Tot i així, la prioritat, digué la ministra, continua sent Defensa.
De qualsevol manera, aquesta proposta, a més, es complementaria amb el projecte de cel únic europeu, que preveu la creació de rutes més directes mitjançant un ús flexible de l’espai aeri reservat a les aeronaus militars.
Concretament, a l’Estat espanyol i a la resta d’Europa, l’espai aeri està travessat per multitud de passadissos que recorren les aeronaus des de l’enlairament fins a l’aterratge, però aquestes aerovies es troben amb l’inconvenient de les reserves per a ús de la navegació militar, la qual cosa obliga els avions comercials a establir rutes més llargues.
Una flexibilització de l’espai ajudaria, segons Foment, les companyies aèries a retallar recorreguts i, amb això, a optimitzar tripulacions i aparells. I com beneficiaria els consumidors? Almenys evitaria que les pujades de preus dels vols comercials no es disparassin prenent com a excusa (o no) el cost de l’or negre.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.