TW
0

El ministre d'Indústria Miguel Sebastián ha anunciat avui que el Govern “prohibirà” a les operadores realitzar ofertes d'ADSL que no garanteixi com a mínim el 80 per cent de la velocitat promesa. Sebastián ha dit que aquesta setmana presentaran al Consell Assessor de Telecomunicacions per a la Societat de la Informació, l'esborrador de la carta de drets dels usuaris que contempla aquesta mesura.

A partir de l'aprovació d'aquesta carta els operadors hauran de revisar cada línia i informar els seus clients de la velocitat real de què disposen.

El ministre va assenyalar la seva aposta pel desenvolupament de la Societat de la Informació i va dir que no “posarem límits a la circulació d'informació en Internet”, ja que és clau per al desenvolupament de la “xarxa de xarxes”.


Sobre la velocitat actual que ofereixen els operadors en ADSL es va remetre a la web del ministeri d'Indústria on s'informa sobre la qualitat de les telecomunicacions.

Les últimes dades de la web corresponen al primer trimestre d'aquest any i reflecteixen que fins dos megues d'oferta de velocitat, la realitat supera el 80 per cent de la mateixa -entre el 81,10 (Jazztel) i el 95,67 (ONO)-, mentre que fins als sis megues la velocitat oferta va entre el 78,70 (Ya.com) i el 94,33 (ONO) de la contractada.

Fins a 12 megabits, Telecable està en el 70,38 per cent de la velocitat oferta i el Grup R en el 87,52. Tanmateix, la velocitat denominada fins a 20 megues, està molt per sota del 50 per cent de la mateixa: Orange el 43,65; Yacom, el 44,61 i Jazztel el 46,61 per cent.