TW
0

Els preus dels productes industrials espanyols importats van pujar el 9,3 per cent el maig de 2008 respecte al mateix mes de l'any anterior, de la mateixa manera que els exportats ho van fer un 2,8 per cent, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística difoses avui.

En el cas dels productes importats, l'augment de preus és el més alta des de gener de 2006, data des de la qual l'INE ofereix dades homologades. Aquesta pujada es va deure especialment al cost de l'energia, que es va incrementar un 50,2 per cent.

Després de l'energia, el major augment va correspondre als béns intermedis, el 3,3 per cent, seguit dels béns de consum, el 0,8 per cent (una caiguda del 3 per cent per als de consum durador i un augment de l'1,9 per cent per als no duradors), en tant que els preus per als béns d'equip no van variar.

Quant a l'exportació, l'alça també es va deure principalment a l'energia, que va pujar un 44,8 per cent; seguida dels béns de consum (una caiguda del 0,7 per cent per als duradors i un augment del 2,5 per cent dels no duradors) i als béns intermedis, el 0,6 per cent. Els preus per als béns d'equip van caure el 0,4 per cent en taxa interanual.

Quant a la variació mensual, els preus d'importació van augmentar el 2,8 per cent el maig respecte a abril.

Atenent a la classificació per destinació econòmica dels béns, les taxes respecte al mes precedent van augmentar l'11,3 per cent per a l'energia; l'1,4 per cent per als béns intermedis; el 0,3 per cent per als béns de consum (tant en els duradors com en els no duradors) i del 0,1 per cent per als béns d'equip.

En el cas de l'exportació, l'increment el maig respecte a abril va ser del 0,9 per cent, per l'increment del 9,6 per cent de l'energia i del 0,8 per cent per als béns intermedis.

Els béns de consum no van variar. Van caure els preus l'1 per cent en els duradors i van augmentar el 0,2 per cent els no duradors i tampoc no ho van fer els béns d'equip.