Amb aquesta iniciativa, l'UE pretén combatre la pràctica de presentar en les promocions dels bitllets d'avió els preus sense les taxes, que només s'afegeixen en el moment de la reserva. L'objectiu és que els usuaris coneguin des del primer moment els preus reals i així puguin comparar els de diferents companyies, la qual cosa fomentarà la competència segons el parer de la Comissió.
La norma estableix el principi que el preu de publicitat ha de ser el realment pagat al final del procés de reserva per part del passatger. Això significa que les companyies que operin un vol des d'un aeroport comunitari hauran d'indicar a les seves tarifes, també a Internet, el preu final que s'hagi de pagar, que inclourà la tarifa, els impostos i els cànons, recàrrecs i drets que siguin obligatoris i previsibles en el moment.
Els suplements especials, com les assegurances de viatge opcionals, es comunicaran “d'una manera clara, transparent i sense ambigüitats” a l'inici de la reserva i no podran aparèixer premarcats, sinó que haurà de ser el passatger qui els inclogui.
La nova norma sobre serveis aeris ratificada per l'Eurocambra també regula, a més de la qüestió dels preus, la concessió de llicències a companyies aèries comunitàries i l'explotació de determinades rutes com a servei públic.
Per protegir els passatgers davant de la fallida de les empreses, les llicències d'explotació podran deixar-se en suspens o revocar-se si una aerolínia no pot fer front durant un any a les obligacions financeres que ha contret o que pugui contreure. L'autoritat competent podrà avaluar en qualsevol moment la situació financera de tota companyia aèria comunitària.
Igualment es podrà revocar o suspendre aquesta llicència si la companyia facilita dades falses o si els responsables de l'aerolínia no presenten proves de bona reputació o una declaració jurada.
El reglament també estableix que els Estats membres podran imposar l'obligació de servei públic, en relació amb serveis aeris regulars, amb aquelles destinacions situades en una regió perifèrica o en desenvolupament o amb rutes de baixa intensitat. Aquests serveis hauran de complir determinats requisits en matèria de continuïtat, regularitat de preus o capacitat mínima.
Si cap companyia comunitària no assumeix o pensa assumir aquest servei públic, l'Estat membre podrà concedir l'esmentada ruta en exclusiva a una sola companyia durant un període de quatre anys, prolongable un més si es tracta d'una destinació a una regió ultraperifèrica, com les Illes Canàries.
Els criteris per a la concessió de l'esmentat servei públic es basaran en l'adequació del servei ofert, els preus i condicions que es poden proposar als usuaris i la compensació que haurien d'aportar els països a les companyies pel compliment de les obligacions de servei públic.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.