TW
0

Vicenç Grande, quan el concurs de creditors sigui admès a tràmit, haurà de sol·licitar autorització als administradors concursals si vol vendre el Reial Mallorca. En canvi, sí pot desfer-se del seu paquet accionarial de la Societat Anònima Esportiva sense emperons abans que el jutge Víctor Fernández admeti la petició de concurs de creditors realitzada per catorze empreses del Grup Drac.

Binipuntiró SL, una de les catorze empreses del grup Drac que dilluns passat presentà concurs de creditors, és la propietària de més del 93 per cent de les accions del Reial Mallorca. Així, Binipuntiró, com la resta d’empreses que ha presentat concurs de creditors, no es pot desfer de cap dels seus actius sense el preceptiu visiplau dels tres administradors concursals nomenats pel jutge. En tot cas, i abans de res, el jutge Víctor Fernández haurà de decidir si admet el concurs de creditors. Una vegada admès, el marge de maniobrabilitat de Grande es veurà sempre condicionat pels administradors concursals.

Notícies relacionades

Dilluns passat, el comunicat del grup Drac assegurava que el "Reial Mallorca ha quedat totalment al marge". La realitat, emperò, és ben diferent. De fet, dBalears consultà ahir amb diferents juristes que no pogueren precisar, fins i tot, si el Reial Mallorca podrà vendre amb total llibertat els seus actius –futbolistes– una vegada que el concurs de creditors hagi estat admès a tràmit.

En aquest sentit, no pot descartar-se que el Reial Mallorca entri també en un futur en el concurs de creditors. De fet, avui per avui, la Societat Anònima Esportiva és un dels actius que Vicenç Grande, almanco sobre el paper, pot convertir en efectiu amb relativa facilitat.