TW
0

La companyia aèria Air Berlín va aconseguir millorar el resultat operatiu del primer trimestre de 2008, respecte al mateix període de l'any anterior en més d'un 20 per cent i les seves pèrdues operatives dependents de la temporada (EBIT) es van reduir de 85 a 67,7 milions d'euros ja que va emprendre un rigorós programa d'optimització de preus i costos, que s'aplicarà fins a finals d'any.

En un comunicat, la companyia va detallar que el volum de negocis trimestral del Grup (incloent LTU i Belair) va augmentar en un quatre per cent, passant de 631,4 a 654,5 milions d'euros, i l'EBITDAR (resultat abans d'interessos, impostos, amortitzacions i costos de lísing), gairebé en un 139 per cent: de 17,3 a 41,2 milions d'euros.

Així mateix, les pèrdues estacionals en el cas de l'EBIT -resultat operatiu abans d'interessos i impostos-, es van reduir en més de vint per cent, de 85 a 67,7 milions d'euros. Amb això, el marge d'EBIT va millorar d'un menys 13,5 a un menys 10,3 per cent. Les pèrdues netes van disminuir en més d'un onze per cent de 66,4 a 59 milions d'euros.

Com va comunicar recentment a Berlín, el director de finances UIf Hüttmeyer, l'augment del volum de vols és atribuïble fonamentalment al fort creixement de les vendes individuals, per a trajectes en l'interior d'Alemanya i Europa.

Els costos per al quilometratge per plaça oferta (CASK), es van reduir excloent els costos de combustible de 3,76 a 3,69 cèntims d'euro (menys un 1,9 per cent), i fins i tot incloent els costos de combustible de 5,02 a 5,00 cèntims d'euro (menys un 0,2 per cent).

El benefici per quilometratge per plaça oferta (RASK), va millorar augmentant de 5,1 a 5,3 cèntims d'euro i l'ocupació dels avions es va incrementar en el primer trimestre del 69,4 al 73,3 per cent.

El pronòstic per al desenvolupament de la resta de l'any 2008, depèn de múltiples factors, segons va afirmar el president de la companyia, Joachim Hunold, qui, a més, va al·ludir a l'explosió del preu del petroli, a la pressió dels preus deguda a la competència continuada, al refredament de la conjuntura i a la introducció gradual de noves rutes de llarg recorregut.

Hunold va declarar que la Junta Directiva va actuar “de forma ràpida respecte a aquesta situació” ja que per al 2008 “es troben assegurades un 88 per cent de les nostres necessitats de combustible” a través d'Hedging i s'han fixat “els actuals preus de mercat per a la nostra futura planificació”.

El president d'Air Berlín va subratllar que han elaborat un conjunt de mesures per “ajustar el Grup Air Berlín a les noves condicions del mercat”. Això suposa, segons va apuntar, els “ajusts de capacitat”, així com la “supressió dels trajectes, que no són rendibles”.

Air Berlín té una plantilla de 8.488 treballadors i una flota de 127 avions operatius.