TW
0

Mentre el caos s’apodera de tot arreu, les negociacions continuen aturades. Les causes? La incompatibilitat de les visions i la desafortunada mort d’un transportista que fou atropellat mentre informava els conductors dels motius de la vaga. Ahir, la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, es reuní amb els representants del sector per debatre possibles solucions. Després de l’encontre, assegurà amb un optimisme d’excepció que confia "en un acord el més aviat possible".

Explicà que la seva cartera ha oferit més de trenta mesures de millora "que impliquen set ministeris" per posar fi a l’aturada. Tanmtateix, no han estat suficients per als convocants de la vaga, els quals no cedeixen i s’han mantingut en el seu posicionament.

L’aturada indefinida dels transportistes es manté així, malgrat el preacord que la patronal majoritària, CETM, que no dóna suport a les mobilitzacions, sí assolia ahir amb els carregadors sobre la clàusula de revisió automàtica de les tarifes en funció de l’evolució del preu del combustible.

L’acord ha estat firmat per la CETM (Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies) i les associacions d’empreses carregadores AECOC, Aeutransmer i Trans primer, mentre que els convocants de l’aturada, Fenadismer i Confedetrans, l’han rebutjat.

Entre altres mesures subscrites per ambdós col·lectius en presència de la ministra, hi destaca l’atorgació per part de l’Administració d’una indemnització per la paralització dels vehicles com a conseqüència de les operacions de càrrega i descàrrega. La seva quantia per cada hora de paralització es fixa en la quantitat resultant de multiplicar per 2 l’IPREM (Indicador Públic de Renda Mitjana/dia).

Fenadismer reconegué finalment que hi ha hagut una sèrie de posicions que "poden ser positives", però "no veiem que les mesures proposades puguin modificar la situació de maltractament i abús que sofreix fa anys el sector".