TW
0

Els transportistes tenen clara una màxima: El final justifica els mitjans. Ahir s’obria una nova jornada de vaga de transportistes que complicà encara més l’hora punta a les carreteres d’accés i sortida de les principals capitals.

Així a ciutats com Madrid, Barcelona, Sevilla, Vigo i Alacant, entre d’altres, els conductors varen haver de suportar retencions quilomètriques des de primera hora del matí. La situació va arribar a tal punt a la capital que el Ministeri d’Interior hagué d’obrir els peatges de l’M-12, R-4 i R-5 per evitar els col·lapses per entrar-hi.

Barcelona, per la seva part, prepara a més un dispositiu per garantir el subministrament de productes bàsics que podrien començar a escassejar en els pròxims dies. Aquestes mesures són alguns exemples del que ocorregué a tots els punts del país.

És evident que aquestes aturades condicionen de manera considerable l’activitat als principals mercats d’abundàncies del país, ja que els piquets obliguen a reduir el trànsic de vehicles. L’entrada en menys quantitat de camions redueix les reserves acumulades i, si les aturades es prolonguen, aquests centres es podrien quedar sense mercaderies en dos o tres dies.

Es tracta d’un problema de difícil solució, ja que és tan respectable l’opinió dels que fan la vaga, que exerceixen el seu dret a protestar per una situació injusta, com la dels conductors que la sofreixen i els consumidors que la patiran. Tenint en compte que, a més, el preu del carburant depèn d’un factor extern, probablement, tindrem caos per molt de temps.