TW
0

Les companyies Acciona Trasmediterránea i Balearia van anunciar l'anul·lació d'un total de quatre sortides dels seus vaixells, des de Palma de Mallorca a ports peninsulars, a causa de la vaga del transport, mentre que la tercera naviliera que opera mercaderies a les illes, Iscomar, no va poder assegurar que els dos vaixells que han salpat avui cap a València i Barcelona realitzin aquesta nit el trajecte de tornada.

Segons van informar a Europa Press les pròpies companyies, i va confirmar posteriorment l'Autoritat Portuària de les Balears mitjançant un comunicat, la situació, al migdia d'avui, és que s'ha suspès la sortida del 'Superfast Galicia', d'Acciona, del Port de Barcelona al de la capital balear, prevista per a les 22.00 hores, després que ahir operàs amb normalitat, ja que va salpar abans de l'inici de la vaga.

Tanmateix, la pròpia companyia va assenyalar que espera que la resta dels vaixells que comuniquen la península amb l'arxipèlag balear i que transporten passatge i càrrega, amb sortides previstes des de Barcelona a Maó, a les 22.00 hores; i des de València a Palma i de Barcelona a Palma, a les 23.00 hores, operaran «amb normalitat», encara que es veuran afectats en quant al transport de mercaderies.

Per la seva part, Balearia va anunciar la suspensió dels trajectes dels vaixells 'Borja I' i 'Borja II', que havien d'arribar a Palma procedents de Barcelona i València, respectivament, a les 06.00 hores i a les 06.30 hores, també a causa de l'inici de l'aturada al sector del transport peninsular. En la mateixa línia, l''Isla de Botafoc', que tenia escala prevista a Maó per demà a les 08.30 hores, tampoc no arribarà.

Finalment, Iscomar va indicar que els vaixells previstos per a avui van sortir en direcció a Barcelona i València sense novetat, encara que fonts de la companyia van apuntar que desconeixen si realitzaran aquesta nit el trajecte de tornada perquè «no sabem què passarà» amb la vaga, de manera que actuaran «en funció de la situació».