Aquest dilluns en roda de premsa, Marcos Augusto, director general de Difusió Cultural de Cort, ha manifestat que des de l’Ajuntament estan «contents de donar suport a una iniciativa com aquesta que té un contingut a favor de la igualtat i del col·lectiu LGTBI. És molt important programar aquest tipus d’obres». A més, ha volgut destacar el «talent de l’illa», en referència a la feina feta per Euroclàssics i el Mallorca Gay Men’s Chorus.
‘Ànima de Don Carlo’ es va estrenar el 3 de juliol a l’Auditori de Peguera i, des d’aleshores, l’òpera ha viatjat a Maó, Llucmajor i Pollença. Ara arriba a Palma, concretament al Teatre Municipal Xesc Forteza, l’11 i el 12 de setembre.
L’esdeveniment segueix totes les mesures sanitàries reivindicant el lema ‘Cultura segura’ i les entrades es poden aconseguir en línia mitjançant la plataforma de l’Ajuntament de Palma.
Sobre 'Ànima de Don Carlo'
'Don Carlo' és, en origen, una gran òpera amb música de Giuseppe Verdi i llibret de François Joseph Méry i Camille du Locle, basat en el drama Dom Karlos, Infant von Spanien de Schiller. Va tenir la seva primera representació al Teatre Imperial de l’Òpera l’11 de març de 1867.
Els fets històrics envolten i dirigeixen gran part del drama. Per a Verdi aquesta òpera representava la lluita de la llibertat contra l’opressió política i religiosa, representades en els personatges com el de Felip II. La història es basa en conflictes en la vida del príncep Carles (1545-1568) després que la seva promesa, Isabel de Valois, es casés amb el seu pare, el rei Felip II, en compliment d’un dels acords adoptats en el tractat de pau que va posar fi a la guerra italiana de 1551-1559 entre les Cases d’Habsburg i Valois.
La nostra versió centra la trama en el triangle amorós Carlo-Rodrigo-Isabel i li dona un nou tomb a l’argument fomentant la visibilitat LGTBI i contada a través de la veu de la princesa d’Éboli, dama de companyia de la reina, i empresonada no sabem perquè.
Repartiment
Don Carlo, Joan Laínez – tenor
Rodrigo, Jorge Tello – baríton
Isabel, Inma Hidalgo – soprano
Èboli, Toti Fuster – actriu
Dramatúrgia – Aina de Cos
Helena Blanco – violí
Piano i direcció musical – M. Victòria Cortès
Juanro Campos – vídeocreacions i il·luminació
Ajudant de direcció i actriu – Lorena Faus
Direcció escènica – Joan M. Albinyana
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.