El programa 'Viu la Cultura' oferirà cada dimarts i dijous teatre en línia
La delegació de la Presidència per a la Cultura, dependent de la conselleria de Cultura, ofereix a partir d'aquest dimarts i fins al 31 de juliol activitats en línia del seu programa 'Viu la Cultura', canviat de nom com 'Viu la Cultura Online', per a fer arribar els continguts a tota la ciutadania i per a ajudar a pal·liar les conseqüències en el sector cultural de la crisi sanitària i econòmica.
Segons ha explicat la conselleria de Presidència i Cultura, el programa donarà sortida a aquelles activitats culturals programades que s'han vist afectades per la declaració de l'estat d'alarma i «injectarà liquiditat al sector com a eina de creació de treball».
D'aquesta manera, cada dimarts i dijous es publicarà a les 18.00 hores una activitat que estarà visible fins a la publicació de la següent. Les propostes, amb una durada d'entre 25 i 45 minuts, aniran acompanyades d'informació i activitats didàctiques complementàries que es podran descarregar des de la mateixa pàgina.
El programa 'Viu la Cultura', desenvolupat al costat de la Conselleria d'Educació durant 20 anys, inclou una oferta d'activitats culturals, dirigides especialment a tots els alumnes, des de l'ensenyament infantil fins a l'ensenyament secundari, batxillerat, cicles formatius, estudis universitaris i centres educatius de persones adultes (CEP), «amb l'objectiu d'acostar-los el món de la cultura, perquè puguin desenvolupar les competències educatives del seu entorn més immediat».
Amb tot això es pretén, han afegit, a més de proporcionar una oferta cultural d'interès per als centres educatius, «fer costat a la indústria cultural de les Balears» i contribuir a la difusió del patrimoni històric i cultural. Segons han assenyalat, 'Viu la Cultura Online' continuarà fent costat als professors de tots els centres educatius perquè puguin aprofitar els continguts de les activitats -com ja ho fan presencialment- per a les classes virtuals amb els seus alumnes.
Cada activitat continuarà estant dirigida o recomanada per a una franja d'edat segons les seves característiques. I, sense deixar de costat els objectius esmentats i donades les circumstàncies actuals, «vol estar disponible per a tota la ciutadania, també fora de les aules, compartint la cultura amb tothom».
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.