El documental 'Bayo i el Ché. Guerrilla i escacs a Cuba' s'emetrà a IB3 aquest dissabte
L'ens de radiotelevisió pública de les Balears (IB3), juntament amb la productora Quindrop, ha elaborat el documental 'Bayo i el Ché. Guerrilla i escacs a Cuba' sobre el Capità Alberto Bayo, conegut a les Illes per la seva implicació republicana durant la Guerra Civil, i Ernesto 'Ché' Guevara, que s'emetrà aquest dissabte a les 22.35 en el programa 'Hora D'.
Segons ha informat IB3, el documental mostra la vinculació de Bayo amb Cuba, país on va néixer i on va morir amb el grau de general de les Forces Armades Revolucionàries Cubanes i que, segons l'ens, «molt poca gent coneix».
En aquest sentit, l'objectiu d'IB3 és donar a conèixer la relació de Bayo amb els germans Castro, la seva passió per les tàctiques guerrilleres i la seva íntima amistat amb el 'Ché', «alimentada de rabioses partides d'escacs».
De fet, fruit d'aquesta amistat, en la tomba de Bayo, a Santiago de les Hortes, figura una dedicatòria seva, en la qual diu: El General Bayo, Quixot modern, que només tem de la mort el que no li deixi veure la seva pàtria alliberada. Puc dir que és el meu mestre (l'únic individualitzat). Ernesto 'Ché' Guevara.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Esper que sigui un documental crític (destacant-ne els aspectes bons i no tant bons) d'aquest militar de tarannà una mica 'xusquer'. En les seves memòries dedicades al desembarcament era molt pro-ianqui. Després degué canviar.