Mallorca recupera definitivament el patrimoni musical del músic i compositor mallorquí Baltasar Samper (1888-1966), que ja es troba a l'Arxiu del Regne.
El Govern ha adquirit el llegat musical de Samper recuperat del seu exili a Mèxic pel valor de 40.000 euros, segons informà la consellera de cultura, Fanny Tur. Concretament, el Govern l'ha comptat al nét del compositor, Ángel Samper. Tanmateix, això ha estat possible, gràcies a la recerca que dugué a terme el musicòleg Amadeu Corbera (doctorand en Història de l'Art i, concretament, Baltasar Samper) en la seva estada el passat estiu a la Ciutat de Mèxic.
Segons ha explicat Corbera entre les partitures i documents personals que s'han recuperat, a banda d'algunes obres pictòriques, es troben algunes obres inèdites a més de la versió definitiva de Suite Mallorca. El musicòleg considera que Samper podria ser un dels compositors més reconeguts de la història de la música catalana noucentista
Mallorca recupera de l'exili el llegat del compositor Baltasar Samper
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.