Els responsables de política lingüística de tots els territoris catalanoparlants analitzen l'estat de la llengua

TW
2

Aquest dijous matí es farà a l'Ateneu Barcelonès la IV Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana, amb el títol 'Polítiques lingüístiques per a una llengua amb futur'.

A la Jornada es presentaran per primera vegada des de 2004 les principals dades sobre els coneixements, els usos i les representacions de les llengües al conjunt de territoris de parla catalana, a partir de les dades recollides per les enquestes d’usos lingüístics de la població que els diversos governs i institucions acadèmiques han duit a terme al llarg dels anys 2014 i 2015.

Durant la Jornada es farà una anàlisi global de la situació, tenint en compte els punts forts i punts febles que té el català, i se’n traçaran les perspectives de futur. També hi intervindran representants institucionals de tots els territoris, que exposaran les polítiques lingüístiques que hi duen a terme.

La jornada la inaugurarà Santi Vila, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

Posteriorment hi intervendran els diversos responsables de política lingüística de tots els territoris catalanoparlants que faran un repàs a 'Les polítiques lingüístiques als territoris de parla catalana': Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya; Marta Fuxà, directora general de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears; José Ignacio López Susin, director general de Política Lingüística del Govern d’Aragó; Mario Bruno, síndic de l’Alguer; Nicolàs García, responsable de l'Àrea de la Catalanitat del Consell Departamental dels Pirineus Orientals; Nathalie Torres Garcia, subdirectora general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana i Joan Sans Urgell, cap del Servei de Política Lingüística del Ministeri de Cultura, Joventut i Esports del Govern d’Andorra.

A continuació hi haurà diverses comunicacions: Dades demogràfiques: Joan Solé. Direcció General de Política Lingüística. Coneixements lingüístics: Vanessa Bretxa. Universitat de Barcelona Usos lingüístics interpersonals: Vicent Moreno. Generalitat Valenciana Usos lingüístics de consum i serveis i representacions de la llengua: Natxo Sorolla. Universitat Rovira i Virgili.

Tancaran la Jornada Miquel Àngel Pradilla. Xarxa CRUSCAT - Institut d’Estudis Catalans i Francesc Xavier Vila. CUSC - Universitat de Barcelona