Aquest dissabte a Palma, s'han fet els actes de presentació del llibre 'El món d'ahir de Joan Estelrich', publicat per Publicacions de la Universitat de València. | dBalears

TW
0

Aquest divendres a Felanitx i aquest dissabte a Palma s'han fet els actes de presentació del llibre 'El món d'ahir de Joan Estelrich', publicat per Publicacions de la Universitat de València.

La presentació de Palma ha comptat amb la participació de Xavier Pla, que és qui ha coordinat aquest llibre que aplega els treballs de deu especialistes sobre la figura i l'obra del felanitxer universal. També hi han participat Jesús Revelles, autor del capítol titulat 'Missió catalana a Lisboa: Joan Estelrich, 1921 i Damià Pons que ha fet una explicació de cada un dels deu capítols que conté el volum.

L'aventura vital i el llegat literari de Joan Estelrich (Felanitx, 1896-París, 1958) exerceix una sobtada fascinació, sobretot arran de la publicació l'any 2012 dels dietaris, a cura de Manuel Jorba. Emergia en aquelles pàgines la marcada complexitat moral d'una personalitat que havia restat a l'ombra. La trajectòria d'Estelrich suscita un interès creixent, perquè permet entendre certes claus d'un passat que, en part, és encara present. Escriptor, polític i organitzador de la cultura, dietarista, activista de la cultura catalana a Mallorca, es tracta d'un personatge amb clarobscurs, exuberant, contradictori, testimoni privilegiat i protagonista d'una època convulsa. Aquest llibre recull la totalitat de les aportacions, reelaborades per a l'edició, a la jornada d'estudi entorn de Joan Estelrich organitzada el mes d'abril de 2014 per la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona.

Conté treballs dels especialistes Manel Jorba, Sílvia Coll-Vinent, Antoni Martí Monterde, Arnau Gonzàlez Vilalta, Jesús Revelles, Jordi Amat, Fina Salord, Andreu Manresa i l’escriptor Valentí Puig.