TW
0

L'Ajuntament de Palma ha presentat aquest dilluns el cartell de les festes de Sant Sebastià 2016. L'elecció dels grups, entre els quals hi ha artistes de la talla de Tomeu Penya, Els Pets, Els Catarres o Al Mayurqa, s'ha fet tenint en compte les votacions populars i el pressupost, però també la presència de grups locals i que fan música en català.

El pressupost inicial per a la Revetla i els dos concerts de Plaça Espanya (dies 18 i 20 de gener) era de 264.849,35 euros, després del procés de negociació i contractació, la despesa total serà de 231.529,32 euros, suposant una reducció de 33.320,03 euros.

En les votacions han participat 2113 persones. La majoria, joves d'entre 19 i 39 anys. Cal destacar que Pere Garau ha estat el barri més participatiu, seguit de Bons Aires i Camp Redó.

Si bé s'ha intentant respectar al màxim el resultat de les votacions, en alguns casos el grup guanyador no podrà tocar per manca de pressupost. És el cas de Lax'n'busto, que va quedar primer a la plaça de Cort, però si se'l contractava, no hi havia prou doblers per a l'equip de so, ja que suposava un 73% del pressupost destinat a aquesta plaça.

Així idò, el cartell serà el següent: 

Plaça Major: Agrupació Folklòrica Revetla de Sant Antoni, Al Mayurqa, Els Catarres i Pirates Pirats.

Plaça de Cort: Madona, Tomeu Penya, Dinamo i Orrifar.

Plaça d'Espanya: Pepet i Marieta, Boc, Els Pets i Wally López.

Plaça Joan Carles I: Guanyador del concurs amateur, Xarxa, Helevorn, The Full Metal Jacket i Mago de Oz.

Plaça de la Reina: Navajita Plateá, Mojinos Escocíos, La Vereda.

Plaça de la Llonja: Frenètics, Le Carromato, Andrea Motis & Joan Chamorro Group i Saxophobia Funk Project.

Plaça de l'Olivar: Monkey Doo, Rumba Katxai i Danny Romero.

Plaça de Sant Domingo: Vintage Rockers, Appetite for Illusion, Trallery i Ses Bubotes.