Què menjaven els mallorquins d'ara fa 300 anys?
Aquesta és la pregunta que s'han fet els components del col·lectiu Gastronòmicament i la resposta la podrem trobar en un curs sobre la cuina del 1715 que han preparat.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Menjaven molt de llegum, particularment un llegum que avui dia poca gent coneix: les guixes. Molta verdura i pa, i de porquim poquet. .Figues seques en abundància. Carn, només els dies de festa grossa, i encara. És ver que llur alimentació tenia carències, però jo gosaria assegurar que era molt més sana que la de molta gent d'avui dia. No cal dir que excloc de tot quant he dit les èpoques de fam, un dels flagells pitjors que es podien abatre damunt el país. Una dona molt vella, quan jo era nin em contava que els mals més dolents que podien caure damunt un poble eren aquests: fam, pesta i guerra.
Ja menjaven botifarrons?
"Pa en fontete" es pobres...
Que deu ser de trist, anar en contra de la cultura del teu propi poble i odiar-lo a mort. No se com no trabuquen el cap. O tal volta ja ho han fet?
Porquim
Si, molt interessant, però a les altres illes TAMBÉ MENJAVEN! Foteu oi!
Molt interessant. I una manera molt original de sorprendre al convidats aquestes festes, posant un plat mallorquí del segle XVII,