Escriptors, autoritats i l'editor.

TW
0

Els Premis Pare Colom, els guardons literaris que atorga l'Ajuntament d'Inca, són en l'actualitat «els més importants» de Balears en llengua catalana, va defensar dimarts l'editor Lleonard Muntaner en la presentació de les obres guardonades aquest any. «Han tingut continuïtat i els escriptors en català de tot el territori en què es parla els presten atenció. S'ha aconseguit que siguin creïbles», es va felicitar Muntaner, que ha editat les obres vencedores des que van néixer els guardons, fa dotze anys.

Muntaner va prometre que farà «l'impossible» perquè els premis continuïn i va destacar «l'esforç» de l'Ajuntament d'Inca a prestigiar. El batle de la ciutat, Rafel Torres, va insistir en el compromís de la institució envers la literatura i amb aquests premis en concret.

Les obres guardonades són Qui ens defensarà, la segona novel·la de Lucia Pietrelli parla de la relació entre dos joves cosins; Vies d'alga i de cendres, d'Hilari de Cara, «un llibre de poemes d'amor però vist de forma relativament amarga» i «en un escenari d'una placidesa aparent però amb un rerefons fosc, cendrós», en paraules del seu autor; i L'àngel de Venècia, la «gran sorpresa» de l'any. L'àngel de Venècia, la primera obra dramàtica de l'algaidí Bartomeu Mascaró Sales. Ambientada a la Venècia de 1801, narra com una sèrie de persones visiten l'escriptor, aventurer i Giacomo Casanova al seu domicili. És factible portar-la a escena? «Perfectament, segueix paràmetres clàssics», afirmà l'autor.