Lara: "Ja hi ha alguna fractura a la societat" pel 9-N
Lara i el jurat, davant els mitjans gràfics durant la roda de premsa. | Carles Domènec
El president del Grup Planeta, José Manuel Lara, ha assegurat "ja hi ha alguna fractura a la societat, però cap de violenta, espero que entrem en una fase que això baixi i de diàleg", ha sentenciat en clara referència a la consulta del 9 de novembre. Així ho ha declarat dirant la tradicional roda de premsa l'Hotel Palace a la presentació del LXIII Premi Planeta.
"Prendrem mesures de realitat empresarial, i ho faran tot tipus d'empresa", ha detallat. "Si l'actuació crea problemes a les empreses hauran de prendre mesures. No conec cap editor que tingui la seu en un lloc on sigui un idioma estranger", ha recordat.
"El nostre és un grup líder en tres idiomes català, castellà i francès", ha afirmat. "No hem sigut capaços d'internacionalitzar alguns dels nostres autors, tant de bo ho aconseguim, treballarem per fer-ho possible", ha avançat.
Lara ha destacat que la llei de la propietat intel·lectual que arribarà en breu al Congrés ha de contemplar que es pugui bloquejar de forma immediata les pàgines web 'pirata' i no s'hagi d'esperar un llarg procés judicial.
Baixen les vendes
Enguany tot i tenir més llibres, el complexe és parlar de la venda d'enciclopèdies hi ha que "una caiguda absoluta", ha destacat.
El portaveu del Jurat, Juan Eslava, ha parlat de les deu novel·les finalistes i ha destacat que enguany "hi ha més novel·la policíaca" i que totes elles "són d'una gran qualitat".
El jurat del premi està integrat per Alberto Blecua, Fernando Delgado, Juan Eslava Galán, Pere Gimferrer, Carmen Posadas, Rosa Regàs i Emil Rosales, secretari.
Els deu finalistes
Els deu títols triats entre les 453 presentades són: Comiendo sonrisas a solas, de Tadea Lizarbe Horcada; La vida no regalada de Lorenzo Ametller, de Luis Cabrera Sánchez; Se llamaba Sébastien, signat sota el pseudònim Coral Teide; Donde brotan las violetas, signada pel pseudònim de Daniel de Jorge; El viaje, de Miguel Siso-Fernández; Los crímenes del cromosoma XY, signat per Eduardo Nevado; La ciudad de las tormentas, de Jesús Miguel Martínez; El 44 de la calle armonía, sota la signatura C.D. Casino; Un hombre indeciso (Doce mese en la vida de Horacio), amb el pseudònim Lares; i Alas retráctiles, d'Alfonso Pereyra.
El LXIII Premi Planeta es donarà a conèixer aquest dimecres a Barcelona, durant un sopar que tindrà lloc al Palau de Congressos de Catalunya.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@ anti españyolufet Si leyeras más, no dirías tantas burradas, CATeto.
La fractura social fa tres-cents anys que la patim: d'ençà que espahyistan va ocupar militarment la nostra nació i se la va annexionar políticament, sempre hem patit la divisió entre patriotes i botiflers renegats.
Es feixisme cada dia es mes evident a catalunya
ANTICATALUFET, Els fascistes espanyols fa anys que prediquen el teu discurs! I no cola!
DIÀLEG? Sempre que Catalunya proposava diàleg, Espanya girava el cap. I ara quan veuen que tenen tanta gent cabrejada proposen diàleg? S´ho haguessin pensat abans!
Mas, ho pagaras car
No ho entenc... primer diu que no coneix cap editorial amb la seu a territori amb idioma extranger, i despres diu que son liders en castella, catala i frances. Llavors s'en va o no s'en va ?. Supos que fara com tots es que ara lladren: quan Catalunya sigui independent intentaran quedar's-hi com puguin per evitar haver de tornar al tercer mon. Si, Espanya sense Catalunya sera el tercer mon.
Ai "mallorquín de postín", per a entendre-ho només hauries d´haver acabat 4art. d´ESO. Només per això no ho pesques. Bon barco de rejilla... i bona pesca.
De fractura, n'hi ha d'ençà que Castella va ocupar militarment i annexionar políticament el nostre país al seu. De llavors ençà, hi ha hagut fractura social a casa nostra entre patriotes i botiflers.
El para d'aquest gran senyor, i dic gran perque es un vell xaruc, va ser qui va rebre el Franco a l'entrada de Barcelona, (era militar faxista ) encara li duren els privilegis fatxes atorgats pel generalìsimo.