El projecte de restauració té una dotació pressupostària estimada d'1,5 milions d'euros. | Joan Riera

TW
0

La Catedral de Mallorca s'ha incorporat aquest dissabte al programa de visites guiades a monuments en restauració. Aquesta iniciativa es desenvoluparà els dissabtes i diumenges fins el 13 d'octubre. Les visites seran tant en català, com en castellà.

Així, els interessats poden formalitzar la inscripció en la web www.visitasrestauracion.es, per tal de poder observar i conèixer de primera mà les meravelles d'aquest temple gòtic. A la porta principal es representa el tema escultòric del Sant Sopar i la porta posterior mostra un àngel amb les ales desplegades, que constitueix un dels millors exemples de l'escultura gòtica de Mallorca.

Amb una dotació pressupostària estimada d'1,5 milions d'euros, l'objectiu del projecte de restauració inclou la rehabilitació del claustre i la torre del campanar i la intervenció en les fàbriques de la capçalera en altres zones. A més, se sanejaran les xarxes d'aigües i es revisarà l'ancoratge de les instal·lacions. Finalment, en el claustre es renovaran la il·luminació i les mesures per a l'extinció d'incendis, així com es procedirà a l'adaptació dels banys per a minusvàlids.

L'activitat es du a terme a iniciativa del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, que ha organitzat una nova edició del programa estival de visites guiades, a monuments en restauració. En aquesta ocasió, especialistes en Patrimoni Cultural explicaran els recorreguts als visitants, que podran accedir a màxims exponents de l'arquitectura religiosa de l'Estat espanyol. Així, al marge de La Seu, també es podran visitar construccions com la Seu Vella de Lleida i el castell de Buitrago del Lozoya a Madrid.

Amb aquesta activitat de caràcter gratuït, arqueòlegs, arquitectes conservadors i restauradors pretenen apropar la cultura als ciutadans, incidint en els valors històric-artístics dels monuments, així com en els criteris i objectius de les intervencions de restauració.