TW
0

El Port de Sóller oblidà ahir per unes hores el temps de crisi i retallades. La platja d'en Repic s'omplí al vespre de gent, i les terrasses feren el seu agost, en el mes de setembre. El motiu era una nova cita amb la cançó marinera, un fenomen que, si bé temps enrere tenia molta empenta, ara torna a revifar. Així ho demostra la continuïtat d'aquesta tercera Trobada d'Havaneres, que ha passat de dos a tres dies de concerts arran de l'èxit que obtingué l'any passat. Ahir, doncs, s'hi donà el sus, però hi haurà recitals i rom cremat fins diumenge vespre.

Des de primera hora del vespre centenars d'espectadors varen començar a agafar seient a la platja: alguns seien directament en terra i altres, en les més de 1.000 cadires disposades amb aquest fi per l'organització. Ja es feia fosc quan varen començar les actuacions, en aquesta ocasió protagonitzades pels grups Mestre d'Aixa, Són de l'Havana i Xarxa, tots ells catalans que van fer les delícies del públic. Arribaria després el torn del cantautor mallorquí Tomeu Penya, padrí d'aquesta edició.

Les facilitats proporcionades pel Tren de Sóller per desplaçar-se fins a la Vall va fer que fossin molts els que agafaren aquest mitjà de transport a Palma i, posteriorment, el tramvia, per anar a l'esdeveniment.

Els restaurants de la zona notaren, un any més, la important afluència de públic i tot el passeig de la platja era a vessar de clients. Aquesta nit encara s'espera més concurrència, si ho hem de jutjar per la gran quantitat de persones que han adquirit els tiquets per viatjar fins a la Vall. Demà diumenge (19 h) hi haurà la novetat de l'actuació de la coral sollerica Pro Música Chorus.