El gerent, Miguel Ángel Ferrero, i el cap de Comunicació, Jaume Pardo. | Ferran Aguiló - M.À.A.

TW
5

Més de 500 metres quadrats de llibres i 200 per acollir activitats culturals és la proposta del grup espanyol Agapea, que aterra a Palma per convertir-se en la llibreria més gran de les Illes Balears. Amb el nom d'Agapea.com Llibres urgents, el grup pretén cobrir les mancances que presenta l'Illa en aquest àmbit cultural. Així almenys ho explicà ahir Miguel Ángel Ferrero, un dels dos gerents de l'empresa, nascuda a Màlaga el 2002. De moment, la llibreria, de caire generalista i ubicada al número 6 del carrer Marquès de la Fontsanta de Palma, ofereix al públic més de 25.000 volums en espanyol, català i anglès. "Però tenim previst que la xifra arribi als 40.000 de totes les temàtiques a finals de mes", afegí Ferrero.

Ara bé, el principal trumfo d'aquest establiment és que també ven per internet. Precisament la xarxa fou la seva primera incursió en venda editorial. D'aquesta manera, qui vulgui un títol específic podrà consultar el seu catàleg a la pàgina web i, si està en estoc, el tindrà disponible a la llibreria palmesana en 24 hores i amb un 5% de descompte. "Potenciam la part de logística i de servei urgent a través de l'avió perquè l'endemà el client pugui tenir el seu títol", explicava el gerent de l'empresa mentre reconeixia que abans d'instal·lar-se a Mallorca feren un gran estudi de mercat per veure la viabilitat de la proposta. La immediatesa de les comandes és possible perquè Agapea.com disposa de 20.000 títols en estoc dels 400.000 llibres vius que es considera que hi ha a l'Estat. "Així doncs, tenim disponibles un 5% dels llibres, seleccionant molt bé quins posam a cada secció", indicà Ferrero en la presentació. El gerent destacà també que en els temps actuals "obrir una llibreria té alguna cosa més d'emocional que no d'econòmic".

Narrativa històrica, negra, estrangera, hispanoamericana, de butxaca, en català o "regional" són alguns dels aparadors que es poden trobar just en passar per la porta, encara que la principal aposta és al fons de l'establiment, amb un gran mostrador de literatura infantil i juvenil. El negoci, en el qual fan feina vuit empleats, es combinarà amb accions culturals, com un club de lectura (a partir de l'octubre), activitats per a infants relacionades amb la cultura escrita i una campanya multimèdia sota el lema Per amor als llibres.