Algunes línies de l''EMT incorporen textos per al foment de la lectura. | Ferran Aguiló - J. Morey.

TW
2

Fomentar la lectura és l'objectiu d'una campanya que ha llançat avui l'Ajuntament de Palma, a través de la qual 25 autobusos de l'EMT aniran equipats amb petits extractes de literatura d'autors que s'han inspirat en la capital balear.

El consistori ha informat en un comunicat de què, a través de la iniciativa "Lectura en moviment", aquests autobusos duran en el seu interior dos vinils amb fragments de l'obra literària escriptors com Gaspar de Jovellanos, Gabriel Maura, Ramon Medel, Miquel dels Sants Oliver, Joan Cortada o Santiago Rusiñol.

Segons el tinent de batlia de Cultura i Esports de l'Ajuntament, Fernando Gilet, que ha presentat la iniciativa al costat del regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Gabriel Vallejo, "aquests autors han trobat la inspiració literària en els carrers, places, gent, tradicions i costums de Palma".

Gilet ha insistit que el seu departament treballa per elevar el nivell cultural de la ciutat i que aquest tipus d'iniciatives col·laboren a assolir l'esmentat objectiu.

Les línies que portaran petits extractes de lectura són 7 (Son Rapinya), 8 (Son Roca), 19 (UIB) i 2, que realitza el recorregut del centre històric de la capital balear.

Vallejo ha afegit que l'elecció de les línies s'ha basat en el fet que són les que recorren un gran nombre de centres escolars.

Segons el baròmetre d'hàbits de lectura i compra de llibres de la federació de gremis d'editors d'Espanya, la població lectora a les Balears es va xifrar en un 56,4% el 2011, un punt i mig per sota de la mitjana espanyola (57,9%), ha recordat el regidor de Cultura, que ha manifestat que les institucions són els "principals responsables en treballar per millorar els hàbits de lectura".