Durant els últims anys, l'art s'ha "consolidat com un valor important per a la inversió i està donant fruits positius". Tanmateix, segons ha subratllat Urroz en declaracions a Europa Press, "a ARCO li interessa el col·leccionisme entusiasta", perquè "l'important no és la inversió, l'important és la passió".
Aquest any, i davant de la crisi econòmica que també sofreix l'art, la fira experimentarà alguns canvis i alguns retalls, com l'eliminació dels estands d'institucions i comunitats autònomes. Tanmateix, la fira ha portat "molta gent de fora" per compensar les "possibles manques del mercat interior".
"Som conscients de què una part molt important del negoci d'ARCO eren compres institucionals i és probable que no siguin tan forts com altres anys", apunta Urroz, encara que afegeix que en aquesta edició hi ha països d'economies emergents a qui els ha encantat ser convidats, com és el cas de les galeries de Colòmbia, Turquia o el Brasil.
A més, una bona notícia és que ARCO acull galeries que portaven sense venir a les diversos anys, entre les que Urroz en destaca cinc: Chantal (París), Esther Schipper (Berlín), Carlier I Gebauer (Berlín), Casa Triangle (Sao Paulo) i Micheline Szwajcer (Anvers). "La seva tornada és un símptoma bo, perquè els agrada aquesta fira," declara.
Una fira internacional estable
Seria "aventurat" i "pretenciós" dir xifres o fer previsions, apunta. "En aquesta situació, les vendes s'allarguen molt més que abans i el resultat d'una fira potser es veu tres mesos més tard, no com fa cinc anys, quan el mercat era molt ràpid. Això ha canviat bastant", afegeix Urroz.
Tanmateix, el director d'ARCO recalca que aquesta és una "fira internacional estable", en la qual "tant galeries, direcció d'Ifema i d'ARCO comparteixen la idea de fira que tenen" -amb les diferències normals entre proovedor i client-, pel que es pot afirmar que "és molt perdurable".
A més, el director d'ARCO sosté que "la fira continua sent tan innovadora i els artistes tan experimentals com fa 15 i 20 anys". "Quizas la manera d'experimentar avui en dia és més reflexiva i menys espectacular i visual, però són igual d'innovadors o més", indica.
En aquest sentit, destaca que actualment té molt interès l'escultura, motiu pel qual s'ha creat el projecte Solo Object, "com una via d'experimentació que aglutina la instal·lació i la pintura expandida, de materials nous, de vegades més pensant en l'equilibri que a l'objecte". Malgrat aquesta tendència, no dubte que "l'important és la qualitat i no tant el suport".
Quant a la possibilitat que Barcelona aculli una altra fira d'art contemporani, Urroz considera que "qui faci una fira ha de crear una cosa diferent, i "no una de gran mida, perquè això ja existeix". "L'important és crear un projecte nou. Si és una cosa complementària serà formidable, si és reiterativa afectarà de forma negativa a tot el mercat nacional", argumenta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.