El vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, Joan Rotger, i la gerent de la Fundació Teatre Principal, Margalida Moner, han presentat avui la proposta de nou model de gestió del teatre que respon a la necessitat d'incrementar els ingressos i optimitzar els recursos, ha informat l'entitat insular en un comunicat.
La iniciativa serà analitzada per sindicats i membres del Patronat de la Fundació Teatre Principal per avaluar-la i presentar alternatives o modificacions si ho consideren oportú.
La proposta, elaborada per l'empresa de consultoria Bissap Consulting, serà assumida pel Consell de Mallorca per adaptar la gestió del Teatre Principal a l'actual context econòmic i social.
Planteja la potenciació de les coproduccions amb entitats privades de Mallorca i busca mantenir la programació de qualitat al teatre.
El nou model pretén elevar la productivitat de la programació i la resta d'activitats i prioritzar el paper del Teatre Principal com a escenari emblemàtic de l'oferta cultural i artística de Mallorca.
A més de l'explotació intensiva de la instal·lació, entre els criteris que proposa el nou model figuren l'aplicació de tècniques de gestió empresarial centrades en la productivitat i l'eficiència tenint en compte que es presta un servei públic a través d'un organisme autònom i que aquest opera en un marc jurídic privat.
També es promouran la diversificació i l'equilibri de les fonts d'ingressos i la reducció o optimització de la despesa.
Quant a l'estructura, s'establiran dos nivells funcionals, el directiu i l'operatiu, i s'integraran les anteriors sotsdireccions de teatre i de música en un únic nucli operatiu.
Es concentrarà l'estructura en tres nuclis operatius: l'Àrea de Producció, el d'Administració i el de Màrqueting que és de nova creació i tindrà com a finalitat la captació de recursos privats i l'optimització de la recaptació de taquilla.
Entre les estratègies a aplicar que proposa la consultora figuren l'augment dels ingressos d'explotació mitjançant mesures de màrqueting relacional i tecnologies CRM que portin a mitges ocupacions superiors al 70, 80 i 90% i amb segmentació de preus en funció de la capacitat adquisitiva del públic.
Es farà una recerca activa dels usos de tercers en forma d'arrendament de les instal·lacions, sempre que els espectacles o actes proposats coincideixin amb els criteris de programació del Teatre Principal i es treballarà en la negociació de patrocinis i en la promoció del mecenatge amb una Fundació d'Amics del Principal.
També s'optimitzaran els recursos humans i tècnics amb l'amortització dels llocs de treball prescindibles en el nou model organitzatiu i la supressió d'hores extra, i es potenciaran les coproduccions amb inversors privats com a fórmula per reduir les despeses variables.
S'incidirà en reduir les despeses de manteniment de les instal·lacions, que actualment signifiquen un 37% del pressupost, buscant proveïdors més econòmics.
Segons el Consell, la proposta elaborada es basa en mesures que ja han aplicat amb èxit els equipaments escènics més avançats i moderns del país, com, per exemple, el Teatre Lliure, de Barcelona.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quin vodevil...tan trist.
"Es farà una recerca activa dels usos de tercers en forma d'arrendament de les instal·lacions, sempre que els espectacles o actes proposats coincideixin amb els criteris de programació del Teatre Principal i es treballarà en la negociació de patrocinis i en la promoció del mecenatge amb una Fundació d'Amics del Principal." Aquests criteris de programació són els que ja ha fet saber alguna vegada la senyora Moner?
Este es un proyecto que no implica ninguna novedad, solo una importante reducción de plantilla, nominada por la gerente y la administradora.
El primer que ens hauriem de demanar es si l'actual gerent està qualificada per dirigir el Teatre; després veuré la qualificació de la seva administradora, germana del Sr. Martínez del PP, veure quina capacitat de feina real té aquesta senyora; en tercer lloc saber qui és 'el gran expert' que ha escrit 'l'informe' predicant el que la Sra. Moner i l'administradora volen sentir, veure també si aquest sr. que ha redactar l'informe ha fet feina mai a un teatre i si n'ha fet de gerent, segurament no...Està clar que allà on hi ha polítics de dirigents res de res funciona senzillament perquè la seva funció es vendre fum, enterrar el país, afavorir en els seus i contribuir poderosament a la decadència de la nostra societat...
i a l'Auditorium, que no reb cap subvenció, com ho fan? els hi han demanat? crec que ens estalviariem molt...
Bla,bla,bla,bla. Han tornat a agafar al mateix pardillo de sempre, que presenta l'informe que els polítics dels PP o de qui sigui volem sentir. Quina barra! diu que agafa el model del Teatre LLiure, i no sap contar ja que hi ha 5 departaments: direccio, administració, producció, àrea tècnica i comunicació i atenció al públic. Idò beneit, com estaba abans...