Res de Res presentà Pontes al parc de Sant Eloi dins del programa Gravity, un recorregut de vuit grups, quatre dels quals britànics, sobre la idea de gravetat i que és una coproducció de Fira de Tàrrega i el certamen londinenc Greenwich & Docklands International Festival, que es dugué a terme el juny. "És un luxe participar en el Gravity, gràcies a l'Institut Ramon Llull", indicà Biel Jordà. El director de Res de Res es mostrà "sorprès de la possibilitat que no hi hagi Fira de Manacor, perquè és una gran fira de teatre". La companyia Norai, la versió per als més joves de Res de Res, ja treballa en un pròxim espectacle per ensenyar anglès a partir de contes clàssics.
Toni Gomila, de Produccions de Ferro, comentà que "hem representat Tot en les millors condicions al teatre de l'Ateneu de Tàrrega". Així mateix, va revelar que "el text de Rafael Spregelburd cada pic ens descobreix nous matisos". Gomila va explicar que "no m'acab de creure que la Fira de Manacor s'acabi, perquè seria massa dramàtic", i va afegir que "cal analitzar-ne els principals objectius i cercar-hi una solució, ja que no es poden tirar 15 anys de treball. I si es permetés, altres iniciatives seguirien el mateix camí".
Retallades previsibles
Félix Bimbo, de Botifanfarrons, que van actuar pels carrers de Tàrrega amb Radiobotifanfarrons, destacà que "hem reformat l'espectacle i ara els gags no són tan llargs". Endemés, va confessar que "en saber que el Govern només ens pagaria el transport va fer ràbia, però s'ha d'aprendre a funcionar sense subvencions". L'actor valencià indicà que "hi ha tantes retallades que la de Manacor em sembla previsible".
La companyia Dansa del Teatre d'Alaró va donar a conèixer Moja Bieda a la plaça de les Nacions, un espai central de la fira. "Hi ha hagut més gent que en qualsevol teatre", va fer veure el ballarí Carlos Miró, qui va recordar que "sortir al carrer és dur per les condicions, però és gratificant i el públic valora l'esforç". El grup prepara l'estrena de Violeta, de Ramon Oller, en la prefira de Manacor. Miró va arribar a la conclusió que "la situació a Mallorca és desastrosa perquè no hi ha diners i es retalla de tot arreu, cosa molt perillosa". Miró explicà que "les subvencions han de servir per consolidar, però no per viure sols d'elles", i va interpretar que "s'està pagant no haver recaptat públic de veritat i s'ha frivolitzat amb la dansa".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.